Fisk med løvejente Skrevet 19. juli 2006 #1 Skrevet 19. juli 2006 Du skrev i tråden om bokanbefalinger om Terry Pratchett og om bøkene hans burde passe til folk som liker Harry Potter. Hva handler de om? Har ikke hørt om dem før så det hørtes spennende ut (er veldig Harry Potter fan selv om jeg kanskje er litt for gammel til dem med mine 29 år, har heldigvis mange venner i samme sporet..
Lumsk Skrevet 20. juli 2006 #2 Skrevet 20. juli 2006 Hva Pratchetts bøker handler om... hehe...så mangt. Han har bygd opp et eget univers og befolket det med en hel rekke karakterer og skriver bøker fra de forskjellige miljøene. Noen av bøkene omhandler politistyrken i hovedbyen, andre handler om hekser, trollmenn ved universitetet eller andre karakterer som f.eks. Døden (min favoritt). Alle bøkene er humoristiske og de første bøkene var nok ment som en parodi på fantasy-sjangeren, men i dag er alle personene så godt utviklet at de ser ut til å begynt å leve sitt eget liv. Bøkene kan enten leses rett gjennom eller man kan i tillegg lese dem som en harselas over samfunnet generelt eller parodi på andre bøker. Anbefales på det varmeste:)
August '06 Skrevet 20. juli 2006 #3 Skrevet 20. juli 2006 Jeg elsker Harry Potter men hater Terry Pratchett! Liker heller ikke Ringenes Herre - hverken bøkene eller filmene.
Lumsk Skrevet 20. juli 2006 #4 Skrevet 20. juli 2006 Snedig. Hver sin smak - heldigvis:) Selv synes jeg Harry Potter-filmene er noe av det kjedeligste som er laget. Det tok veldig lang tid før jeg leste Pratchett, men ble øyeblikkelig hekta. Ringenes herre er ogsa blant mine favorittbøker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå