Gå til innhold

Små geleklumper fra libero bleier?

Anbefalte innlegg

Snuppa har vanlige Libero bleier på natta og up and go om dagen.

Men har begynt å merke at om morgenen når jeg bytter bleie på henne etter en lang natt så er det bittesmå "geleklumper" på stumpen... er det noe som har lekt ut fra bleien..

Har prøvd mange andre bleier, men det er kun Libero bleiene det skjer med..

Noen som har opplevd noe lignende?

Fortsetter under...

Annonse

Vi har opplevd det samme med vanlige liberobleier (Maxi plus) til vår Andrea. Jeg sendte en klage til Libero og fikk følgende svar tilbake:

De små krystallene som blir til geleklumper når bleien blir våt, er det superabsorberende materialet som er blandet inn i cellulosen. Dette skal holde på urinen inne i bleien slik at bleien føles tørr på overflaten.

Materialet er helt ufarlig, men det skal selvsagt kun finnes inne i bleiene, og ikke på yttersiden.

Om det er blitt sølt noe av dette materialet på bleiens overflate under produksjonen eller om det har vært noe galt med overflatestoffet slik at det har trengt igjennom overflaten er vanskelig å si uten å ha sett bleien, men uansett burde dette vært oppdaget i kvalitetskontrollen.

Ingen grunn til bekymring med andre ord.

dersom bleien blir veldig full klarer ikke libero å holde på disse geleklumpene.... bleien blir rett og slett for tunge...

hvis du ikke får det til å passe med noen andre bleier kan du enten skifte på henne på natten, prøve en større modell eller gi henne mindre drikke i kveldingen.

Lykke til!

Annonse

Bruker tøybleier, så eg har ikkje opplevd det med bleiene, meg eg opplevde det av og til med ammeinnlegga frå Natusan. Dersom dei vart for våte, vart dei til ein geléklump, gjekk i oppløysing, og ut taut det kvite, små "perler". Ekle greier!

Har gått over til pampers om natten... har gått mye bedre

Vil ikke vekke henne på natten for ny bleie... og maten hun får om kvelden må hun jo ha.. får jo bare melk om kvelden...

prøve en større modell er jo litt teit siden bleien går fra 7-14 kg... og hun er 8 kg.. hehe..

Men det er kjekt å se at andre har opplevd det samme...

Hei jenter!

De superabsorberende stoffene er IKKE helt ufarlige. Disse stoffene (natrium polyacrylateer) er blant annet linket til økning i astma, reduksjon i fertilitet. Det er ikke gjort studier som har direkte linket bleiebruk med disse plagene, men er det ikke litt betenkelig at det puttes stoffer i bleiene som er giftige i seg selv?

Jeg kommer blant annet over dette da jeg og mannen min prøver å finne ut om vi skal bruke tøy- eller papirbleier når vårt lille nurk er født...

Og, mamma'n til Andrea: tror du at Libero (som ønsker å tjene mest mulig penger, til tross for sin profil som mor-og -barn vennlige) vil innrømme at noe er farlig i bleiene deres? Det er vel litt naivt av deg å tro på det som kommer fra produsenten? Tenk på konsekvensene hvis de innrømmer til alle bekymrede mødre at de stoffene og materialene de bruker potensielt er helseskadelig -vi snakker kjempesøksmål og konkurs!!!

Pampers har noe som ligner det i dem....Jeg har aldri opplevd at det skjer med Libero. Jeg vet at materialler som Pampers bruker er farlig...men vet ikke det er samme kjemikaler som er i Libero. Pampers skulle ha tatt dette stoff ut av bleiene sine..men vet ikke om de har gjørt det eller ikke...tror nesten alle bleier er det samme.

Barnet mitt får utslett av Pampers og de lekker overalt. Så jeg bruker LIbero. H*n fikk utslett av organiske bomullsbleier og...

• 2 måneder senere...

Tror det kanskje er litt tilfeldig at du har merket dette fra akkurat Libero sine bleier. Har prøvd litt foskjellige bleier, både kjøpt i Norge og utlandet, og det er dette stoffet som blir til gelè i alle sammen.Er litt nysgjerrig av natur, så jeg har prøvd å åpne bleiene og se hva som skjer når det får vann på seg, ganske spesielt egentlig! Bleiene kan suge opp ganske mye væske til sammen! Dattera mi satte seg med vanlig bleie ned i badebalja, og når vi tok av bleia så den rett og slett ut som en loff!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...