Gå til innhold

AUAU-fire dagers baby som ikke spiser, såre brystvorter og samanta fox pupper!

Anbefalte innlegg

hun sover og sover, etter en lang og hard fødsel. hun spiser max fem minutter av gangen, kanskje fem ganger i døgnet. puppene mine er sprengt så hun får ikke skikkelig tak, og jeg blir frustrert. Håndmelker meg, men det tar liksom bare det verste.Har veldig såre vorter med et slags belegg på også. Er dette oppstartsvansker som noen kjenner seg igjen i? SOver de så mye?

Fortsetter under...

Gudamei, ja, dette er veldig kjent!

Du trenger først og fremst en pumpe, eller å lete på ammehjelpen.no (fra a-å) etter håndpumping. JEg var glad i Medela mini electric.

Du kan bruke et lurt grep før du legger til. Legg fingrene som en så stor sirkel du kan rundt brystvorten og trykk rett innover i et minutt. Da blir brystvorten mykere. Du kan også håndpumpe ut og sette i gang puppen før du legger henne til. Kle av henne fullstendig (bare bleie) før du setter i gang, bar mage mot mage. Kil henne i håndflatene og under beina mens du holder på. Begynner hun å glippe med øya, så løsne taket med en finger og legg henne på et teppe ved siden av deg på gulvet til hun er våken igjen. Prat gjerne med henne.

Er hun "sydenbrun" på farge, forresten?

vet ikke helt, egentlig? hun kom med nesa først og det var tunge tak, så jeg tenkte hun var sliten. den ene vorten min er en anelse inadvendt, så det letter ikke akkurat trøkket! men hun slukte også mye stygt fostervann og har vært veldig kvalm. takk for gode råd, skal prøve alt jeg kan! bare redd dette betød rett på betennelser og alskens dritt...

Hadde det akkurat som deg. Melkeoppsamlere (Avent og Medela har), de ser ut som smultringer på den ene siden, kan legges i bh'n, og da kommer ikke noe nær brystvorten. Det er viktig at du får tømt puppen (pumpe!) ellers kan du få betennelse.

Lider med deg og vet hva du går igjennom!

jeg vil anbefale deg å gå inn på www.ammehjelpen.no. der er det mange gode råd! ser du har fått mange gode råd også, skal gi deg et godt råd og det er ikke begynn med brystskjold!!! har litt innadventd brystvorte selv og det er ett hekkan å slutte med!

hun kvikner nok snart til og vil kreve mer, dessuten vil brystene dine snart produsere mindre melk etter jenta di sitt behov. hold ut:)

lykke lykke til:) har slitt mye med det samme, min er nå tre uker og ting begynner å bli bedre.

idag har hun faktisk spist mye mer enn ellers! men den ene puppen må jeg pumpe, hun får enda ikke skikkelig tak og blir veldig sur. foreløpig er det masse på den andre. det gårseg vel til. men VONDT er det. takk for veldig gode råd, har også hørt mye negativt om brystskjold. satser på å klare meg uten, da. hilsen tine meierier.

Annonse

..og jeg gikk under trine meierier:)))) Alt går bedre etter en stund! De første dagene og ukene er uvante og forvirrende, synes jeg ihvertfall. Plutselig bare løsner det og da går det så det koster etter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...