Gå til innhold

Hjerterytmen til baby 15+5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var til første kontroll hos jordmor igår. Hun fant lett hjertelyden til nurket. Den var 160. Hva har hjertelyden på ditt nurk ligget på i uke 15-16? Og vet du evt om det blir gutt eller jente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmora sa til meg omtrent på den tida, at på et så tidlig stadium var ofte hjertelyden rask uansett. På den annen side sa hun at det ikke var helt å stole på, det der med kobling av hjertelyd og kjønn. I mitt forrige svangerskap hadde jeg "guttelyd" hele tida - og det ble en gutt. Så vidt jeg husker er det jentene som har rask puls, mens guttene har lavere. Tror det var sånn det var.

Skrevet

Vet ikke hva det blir enda. Men i uke 15 lå nurket, når det var/er rolig 145-150, og hvis nurket var/er aktiv 150-155..:) Og det gjør det enda.

Jeg er 16+2 i dag...:)

Skrevet

Jordmor sa til meg igår at hjertelyden ville gå ned til 140-150 slag/min. I mitt forrige svangerskap fikk jeg jente, og hun lå på 146 i snitt. Altså "typisk" jenterytme. Siden jeg har fått før, syns jeg hjertelyden er litt interessant siden jeg har noe å sammenligne med.

Skrevet

Hadde ikke du en følelse av at det er jente du bærer på? Eller husker jeg feil. Det var litt morsomt igår på kontrollen. Både mann og storesøster var med. Først var hjertelyden litt svak, sånn volummessig. Men så snudden den seg mot doppleren, og da ble det volum!

Skrevet

Jo, jeg har blitt spådd jente to ganger av to forskjellige..:) Men tar ikke det som sikkert før jeg eventuelt ser på UL..:)

Ja, det er veldig morsomt å høre forskjellen på hvor baby ligger, og at den beveger seg...

Har jo babywatcher, og i flere dager har baby ligget med hodet mot venstre, for jeg har funnet hjertelyd der hele tiden. Men i dag hadde den snudd seg gitt, og fant det på høyre side..:) Men jeg kjenner liv hver dag nå jeg altså... Ikke store greiene, men kjenner leamus i magen lignende..:)

Skrevet

Mine bevegelser kjennes ut som vibreringer/skjelvinger. Kommer oftest i serier. De har forandret seg litt i det siste. Klarer liksom å se for meg ørsmå foter som tramper eller noe slikt. Nesten litt sånn "tramper fort på en trampoline"-følelse.

Uansett så er det så morsomt å kjenne hvordan nurket sier fra at den er her. :-)

Skrevet

Gleder meg til jeg kan kjenne på utsiden, for da kan samboer kjenne også..:)

Hehe, jeg også ser for meg sånn evig kaving der inne i magen, armer og ben i alle retninger. De har jo foreløpig "stor" plass, men det blir jo bare mindre og mindre nå..:) Jeg bare gleder meg mer og mer til baby kommer jeg nå...:) Kjøpte bil sete i går, helt i ekstase. Det stårpå bordet her borte, tar megselv i å se på det hele tiden..:)

Skrevet

Var til JM i uke 15. Hjertelyden var da ca 160, noe variabel, sa hun.

I uke 18 ble hjertelyden hos legen målt til 156.

Har ingen anelse om hvilket kjønn jeg får. Var veldig kvalm i begynnelsen, noe som kan tyde på jente. Gravitest ga dessuten positivt utslag tidlig, noe som visst også kan bety jente. Slekt og venner som har uttalt seg sier imidlertid at de tror det blir en gutt... Ennå er det for tidlig å se på mageformen, for den begynner å komme først nå, så nå ser jeg egentlig stapp mett ut.

Har en jente og en gutt fra før. Hadde typisk guttemage med gutten, typisk jentemage med jenta. Sikkert tilfeldig, men morsomt likevel. Husker ikke helt om det var forskjell på hjertelyden i de to svangerskapene. Må visst se å finne fram gamle papierer :-)

Er nå i uke 22 og storkoser meg. Har begynt å handle til babyen, enda jeg har mer enn nok fra før. Hadde aldri trodd jeg skulle falle for fristelsen å handle, men, men...

Skrevet

Jeg hadde "typisk" jentemage med datteren min, og ut kom en jente. Hjertelyden sa også jente den gangen. Derfor er begge deler så spennende nå.

Det med handling av utstyr... Har noe fra før, mest utstyr og ikke klær. Har fått bestilt vogn, og den er kommet til butikken. Ellers består det i å male om seng og vugge. Gleder meg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...