Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har våknet med kramper i leggen tre morgener på rad nå. Har bare hatt dette et par ganger tidligere, og det er ikke vondt men det er så ekkelt. I tillegg til at jeg har fått carpal tunnel syndrome i høyre hånd, som gjør hånden vond -Særlig om morgenen er dette irriterende ettersom nattesøvnen plages av flere ting.

Bare lurer på om det er flere enn meg som plages med det?

Tar magnesium, men det virker ikke akkurat som det hjelper...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ved to anledninger hatt kramper i leggene. Det gjør kjempevondt! Det er 2-3 mnd siden nå.

Etter dette har jeg kjent det komme flere ganger. Våkner idet krampen starter. Det jeg da gjør er å strekke ut foten med en gang og presser ned med helen og opp med tærne. Da forhindrerer jeg at krampen utvikler seg og kan sove videre uten noe krampe.

Vet ikke om det er mulig for alle å få til. Ved forrige svangerskap hoppet jeg ut av sengen hver gang jeg fikk krampe og sto på foten for å få krampen bort.

Skrevet

Jeg og sliter med kramper i leggene, spesielt i høyre foten. Det eneste som hjelper er ut av senga og stå på foten. Ikke spesielt festlig med bekkenløsning, svær mage og vondt rygg, men det er det eneste som hjelper for meg i hvertfall. Så får jeg bare være ugrasiøs ;)

Skrevet

Jeg har det hver natt hvis jeg ikke husker å gjøre venepumpeøvelser og strekke litt ut før jeg legger meg.

Nok ting som ødelegger nattesøvnen, så jeg prøver å huske på det.

Skrevet

Du er nok ikke alene, jeg får krampe i leggene , i foten og noen ganger hele benet. Dette skjer selvfølgelig kun om natten og det gjør noe sinnsykt vondt.Det eneste som hjelper meg er å stå opp å gå på det til krampa er borte. Da er det bare å håpe på at jeg sovner igjen og det gjør jeg som oftest.

Skrevet

Jeg var plaget med dette et par netter, og begynte å ta kalk-tabletter med magnesium og d-vitamin. Etter det har jeg ikke hatt det. Om det er tilfeldig vet jeg jo ikke, men det kan jo være verdt et forsøk kanskje?

Skrevet

Kalk i tillegg til magnesium sies å hjelpe. Ellers er det viktig å gjøre øvelser med beina/leggmusklene om kvelden slik en annen også skiver her.

Skrevet

Kalktabletter og litt fotmassasje når vi legger oss, det har hjulpet meg.

Skrevet

jeg hade aldrig opplevd krampe i leggene før jeg ble gravid, men har faktisk hatt det ganske mange ganger de siste mnd. bare på natten ja.

Skrevet

Jeg trår til med venepumpeøvelser og litt strekk og tøy om morgenen når krampa tar til (i vannrett stilling, i håp om å slippe å stå opp) men det gjør det bare verre! Foten og tærne kommer i merkelige stillinger, og jeg blir tvunget til å stå opp... Men, det er jo en mager trøst at jeg ikke er alene om problemet.

Blir vi normale igjen etter fødselen tro ? :o)

Skrevet

Jeg har også hatt det en del i det siste. Helst om morgenen litt for tidlig. Har ikke spist eller drukket noe særlig med kalkholdige saker i det siste, så nå skal jeg forsøke å passe på å drikke melk... Det hjalp forrige gang...

Skrevet

Jeg har også våknet av kramper i leggene flrere ganger nå. Det er for j***** vondt, og det som får krampen til å gå bort, er å prøve å strekke ut beinet, men hælen ned og tærne opp... Evt om man vil stå opp og liksom strekke ut baksiden av leggen som etter trening... Men ikke alltid så enkelt med bekkenløsning og stor mage! Hm.... Og ved siden av ligger samboer og sover sin søteste søvn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...