Gå til innhold

Herpes :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er 9 uker på vei og har fått et lite utbrudd. Veldig lenge siden sist, men smertefullt. Noen som vet om det er skadelig for forsteret om jeg bruker en av disse salvene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytter litt for deg jeg, men tror ikke det skal gjøre noe nei. Er faktisk veldig vanlig i dag, og ofte får de som har herpes fra før, utbrudd ved graviditet. Og noe må du jo kunne smøre på for å lindre smerten. dessuten så skal disse kremene motvirke langvarige utbrudd. En annen ting er jo at kremen smøres PÅ sårene, ikke inni skjeden.

 

Ta en tlf til legen din, så er du helt sikker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være ups på når du har utbrudd når det nærmer seg termin. Har du ett utbrudd når du føder, kan dette være meget skadelig for barnet!

 

Jeg mente selv at jeg hadde hatt ett utbrudd ca 2 dager før fødselen startet. Lege ble tilkaldt, og tok prøver, men så ikke stort der nede. Han sa det derfor var liten fare, og et fødselen mest sansynlig var over før svar på prøven kom. Derfor fikk jeg velge fødsel eller keisersnitt. Det ble fødsel, og alt gikk bra. Tror ikke de ville gitt meg valget om de mente det var stor fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har sett denne anonym:)

 

Det du bør gjøre, er å si i fra om dette til jordmor slik at hun er klar over det. Da får hun også fulgte med på dette når det nærmer seg fødsel, slik at evt forhåndsregler blir tatt.

 

Det er riktig som Lillie her over skriver, at det KAN være skadelig for barnet dersom et utbrudd kommer rett før/når fødsel er i gang. MEN, ikke bekymre deg. Som jeg skrev over her, så er dette meget vanlig i dag, og leger/jordmor har såpass mye erfaring med dette at det ikke er noe problem. De vet hva de skal gjøre, og evt får du keisersnitt:)

 

Lykke til, og dra til lege så du får en salve til sårene nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Legen sier at jeg skal få resept på noen tabletter som jeg må ta om jeg får antydning til utbrudd rett før terminen, ellers skal jeg ikke ta dem. Litt salve er ok rett på såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra:) Selv om en ikke hører så mye om det, så er det ganske vanlig, så så lenge jordmor og lege er klar over dette fra starten av, er det ingen fare. De aller fleste føde avdelinger i dag har god erfaring med dette, du kan med andre ord ta det helt med ro dersom du tar de gitte forhåndsregler.

 

Lykke til videre. (er foreløpig inne på bli gravid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...