Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dumt å kjøpe brukt bilstol?

Selv om selger sier den aldri har vært med i kollisjon, kan man jo aldri vite...

Å stolen "ubrukelig" hvis den har vært ute for kollisjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det blir for dyrt å kjøpe ny så har både forsikringsselskap og noen babyutstyrsbutikker utleie av sikkerhetsutstyr til baby, veldig rimelig... Ville nok heller gått gjennom noen av dem, i stedet for å stole på en ukjent privatperson...

Skrevet

Hei!

Jeg råder deg til å IKKE kjøpe brukt bilstol. Og ja, den er fullstendig ubrukelig hvis den har vært ute for kollisjon. Da er den livsfarlig, produsentene har selv uttalt at bilstolen rett og slett må kastes etterpå. Kjøp en ny og føl deg sikker!! :)

Skrevet

ville ikke kjøpt brukt bilstol selv, man vet aldri.

Skrevet

Det sies av de som selger bilstoler at de skal skiftes ut hvert 5 år pga slitasje osv..men da burde jo bilselene i bilen også skriftes like ofte...og oftere... Jeg blei så varmt anbefalt av en selger å kjøpe ny stol vist den jeg hadde var over 5 år, en annen selger sa etter 7 år...til slutt gikk jeg på flere bilforrestninger, der de ikke selger alt mulig anna bayutstyr, men bilstole....! Ikke en mente jeg burde kjøpe ny stol da jeg fortalte om min, som er blitt brukt av 4 barn, og det på 8 år.....! forskjellen fra dagens stoler og stolen fra da var at de nå i dag er mer tilpasset babyen, de er lettere å montere...har utstyr som viser om de er feilmontert osv...men sikkerheten er nødvendigvis ikke mye bedre..men litt bedre!!! Det eneste de sa er at OM bilstolen hadde vore med på kollisjon, da MÅTTE den aldri mere brukes...for da kunne den ha usynlige slagskader...og var stolen mistet i bakken t.d...skulle den tåle det...for vist ikke hadde ikke stolen hatt noe for seg i en kollisjon alikavell...!!

Kjøp brukt du, ikke farlig, sparer penger, og det er ikke mange mnd du bruker bilstol nr 1.....jeg selv valgt invistere i bilstol når barnet blei over 10 kg, og kunne ha en stol som var et hakk større...og samma nå som han passerte 3 år gutten min, da kjøpte jeg ny stol, for vet den vil bli brukt i mangen år framover...så da spanderte jeg på en ny...og neset bebis kan jo bruke de!!

så i stede for å¨kjøpe ny bilstol til den nyfødte, blei det ny bilstol til 3 åringe....for det var det de alle anbefalte meg, så nær ssom de som var selgere på barneutstyrsbutikker....!!

Forresten så e det mange bilbutikker som selger sammme merka som leketøys og barneutstyrsbutikkene...og de selger det ofte BILLIGERE!!

bare et tips!!

Skrevet

Jeg synes ikke det er dumt å kjøpe brukt bilstol! Ærlig talt, hvem ville finne på å selge en stol som har vært ikollisjon? Og hvorfor skulle leid stol være noe bedre, den er det jo mange som har brukt!

En må regne med at fok er ærlige, jeg tror det er bilstollobbyen som sprer dette med at man ikke må kjøpe brukt stol! Men en som har vært i kollisjon er nok ubrukelig ja!

Utorlig mye å spare på en brukt stol!

Skrevet

Eg har sjøl kjøpt brukt stol, å regne sterkt med at dem ikkje har vært i kollisjon..

Ingen mødre sæll vell enn ødelagt bilstol sånn at det oppstår fare for en annens barn! Da e dem psykopata allefall....

Nej eg syns min bilstol e flott.. den e ett år gammel, å vi skal sjøl selge den etter at vi har brukt den til vårres baby.. Såfremst den ikkje skulle havne i en kollisjon -noe eg håpe ALDRI skjer!!

Man kommer billig fra det, å det e trossalt en stol man bare kan bruke i opptill ett år, så e jo ei mye bedre investering å kjøpe ny stol fra ettårsalderen å oppover... da har man trossalt stolen ei stund!

Skrevet

Jeg vurderte brukt bilstol, eller eventuelt leie, fordi jeg rett og slett ikke har råd til å kjøpe en ny....

Kom tilfeldigvis over en reklame fra Lidl, hvor de solgte barneseter, som hadde gått gjennom strenge tyske tester (sjekka testene på nett), tester hvor sikkerhetsnett f eks ikke blir godkjent.... Setet kosta bare 500, like billig som å leie:)

Bare et tips til andre med stram økonomi... Hvis de har dem i butikken ennå da, men det går jo an å spørre....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...