Gå til innhold

Undres litt på sykemelding....

Anbefalte innlegg

Dere tar helt feil damer! Slik som Hanne ordlegger det -

systemet ER ikke vrient fordi folk snylter - systemet tillater bare ikke støtteordninger til alle som en. Enkelte, eller ganske mange, har rett og slett ikke krav på økonomiske bidrag her i verden. Derfor har vi sosialsystemet.

Fortsetter under...

Skal faktisk være så ærlig å si at en grunn til at jeg er sykemeldt er at på den måten får jeg "lønn" og mulighet til å få fødselspenger. Jobber som lærer, men har ikke fått jobb til høsten, så alternativet var å gå i diverse tilfeldige vikariat (en time her og en time der). Dette hadde ført til at gjennomsnittet mitt hadde gått ned og jeg hadde fått utbetalt betydelig mindre i fødselspenger. I samråd med min lege fant vi ut at en sykmelding kan være med på at jeg i det minste slipper bekymringen for at vi ikke har nok penger og at jeg slipper å måtte finne meg en 100% jobb (noe jeg ikke er istand til å utføre). Min sykmelding gjør at jeg slipper økonomiske bekymringer oppi alle andre bekymringene (ok, det skal sies at dette svangerskapet mitt er spesielt - se nick).

Som lege og kvinne vil jeg si hva jeg synes. Mye tullete tips her inne, hvorfor ikke vaere litt praktisk. Du sier du er vikar, kan du ikke jobbe litt lenger? Skaffe deg et engasjement til ut i september?

Har selv hatt sm i graviditet,det trengs av og til. Det avhenger selvfolgelig av helsa,men for mitt vedkommende var det fryktelig kjedelig a bare vaere hjemme.Derfor ville jeg- dersom du er frisk-heller forsoke aa jobbe litt lenger.

Det er ikke det som er poenget.

At hun vil ha fri...du leser jo selv at hun ønsker å jobbe, men er redd det ikke strekker til retten til fødselspenger.

Det er ikke lett å gamble på at det er nok arbeid for den perioden du trenger. Og hvis du bare får engasjement ca. 2 uker pr måned, så har du mista retten fordi det man har ikke jobbet nok og lønnsgrunnlaget er for lite.

Som vikar er man avhengig at andre har behov for deg - og det er ikke lett !

Akkurat Hebbie. Det er vel det som er hele poenget. Skulle gjerne ha jobbet jeg også, men der er jo ikke jobb å få!!! Hadde jeg hatt muligheten for å jobbe slik at jeg fremdeles hadde samme rett til fødselspenger, så hadde jeg gjort det. For jammen er det kjedelig å gå hjemme. Synes du ka-ping skal gjøre det du føler er rett og en trenger ikke flere bekymringer enn høyst nødvendig. Og er en sykmelding det som gjør at du kan ha et flott svangerskap og kunne fullt og helt konsentrere deg om den fantastiske oppgaven du gjør, ja da synes jeg det er din fulle rett.

Masse klemmer

Annonse

Jeg synes ikke vi skal ha dårlig samvittighet for at vi tenker slik.

Når skal vi få tilbake det vi betaler i skatt og dyre dommer ??

Nå trenger vi hjelp og må få det uten å gå rundt som om vi er dødsdømt.

Jeg er klar for å jobbe helt frem til permisjonen, men vikarbyrået mitt har sagt de skal prøve, men kan ikke garantere meg. Og de andre byråene er det helt dødt fra så dem kan jeg ikke få hjelp fra.

Og søke jobb når man er så langt på vei ? Med hodepine, trøtthet og bekken/ryggplager ??

Løsningen blir såklart sykemelding slik at man ikke utsetter helsa til deg selv eller barnet...

haha, skikkelig bra, sånn er det å vanligvis stå fram med nick, da glemmer man jo hele anonymgreia! :D

Skjønner deg godt at du ville bruke anonymknappen, for å slippe dømmende innlegg fra folk. Folk har lov å mene hva de vil om sånne ting, men jeg må bare få lov å si: dere er FAEN meg noen pingler som ikke har gøts å stå fram med nick når dere skal komme med disse meningene deres, DET blir jeg provosert av!

Det JEG mener er, at om dere pokker meg ikke har gøts nok til å stå fram med meningene deres under nick, kan dere holde snavla!

*slippe ut haugevis med damp*

*snøft*

Så fint at vi kan stå fram med meningene våre, hva? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...