Love2bemom Skrevet 19. juli 2006 #1 Skrevet 19. juli 2006 Synes det er litt artig å høre hvike navn dere har tenkt på? synes det er artig med sjeldne navn... noen tips?ikke bare navn dere selv har tenkt på, men navn dere har hørt?
moderen Skrevet 19. juli 2006 #2 Skrevet 19. juli 2006 Spurte 3-åringen om hva babyen skulle hete, og uten betenkning kom det: Bælbert... Så det, så! Tror KANSKJE vi skal prøve å finne på noe annet når den tid kommer, men foreløpig heter poden Bælbert!
Love2bemom Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2006 Hehe...Artig! Mange gode ideer de små!
selfangerkjerringa Skrevet 19. juli 2006 #4 Skrevet 19. juli 2006 2-åringen min har tre babydokker som hun stuller og steller med hele tida, tar dem utav og oppi vogna, legger dem, gir dem mat, skifter bleie osv. Hun har gitt dem navn også, men jeg lurer på om vi skal tenke litt i andre baner når vi navngir den ufødte... de tre heter nemlig - lyseblåbaby - rosababy - storeblåbaby jah... hehe...
Rosaglede Skrevet 19. juli 2006 #5 Skrevet 19. juli 2006 Hei Har tenkt å kalle babyen min Theo, er jo en liten gutt... har en del forslag til jentenavn: Emma Ella Ana Lucia (vis jeg sku hatt jente sku hun het det..) Haley carmen Emilie Luna Noen guttenavn: Noah Mats Amandus( liker det navnet og jeg..) Lian leander Emilio Charlie Har du iallefall noen navn jeg liker..
Love2bemom Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 19. juli 2006 Enkelt og greit det da! De gjør det ikke så komplisert de barna
Love2bemom Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2006 Thanx:) mange fine navn der... har sett på Emma...Emilio var fint:) Har ett jentenavn jeg har fallt for... Aliyah Isabel... blir det en jente er det store sjanser for det navnet,...men man vet jo aldri... Adrian synes jeg også er fint.
selfangerkjerringa Skrevet 19. juli 2006 #8 Skrevet 19. juli 2006 Store sjanser for at vi ender på Lenore denne gangen. Eller Leonore hvis vi ikke får godkjent Lenore (hittil ubrukt i Norge har jeg fått beskjed om). Mannen min synes Rikke er veldig fint. Personlig er jeg helt forelska i Konstanse, men det liker ikke han igjen... hehe... det litt rare er at både forrige og denne gang har vi kun egentlig vurdert jentenavn. Forrige gang visste vi ikke kjønnet, men det BLE ei jente. Denne gangen er det og jentenavn vi har fokusert mest på, og ul igår viste jente... Vi sliter med å bli enige om navn, siden vi har vldig mange kriterier som må oppfylles. Men enige blir vi!
Love2bemom Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #10 Skrevet 19. juli 2006 16uker:) skal på UL 18 august...håper på å få vite om det blir gutt eller jente da!!
Love2bemom Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #11 Skrevet 19. juli 2006 Så artig da! Så lenge den lille er frisk er det det samme om det er gutt eller jente, men må innrømme at en liten prinsesse hadde vært artig:) Klart, begge skal jo like navnet... Heldigvis er min Kjære positiv til det navnet jeg har fallt mest for! Men blir det en gutt blir det jo ikke det! Og siden vi bare har tenkt på denne ene, så hadde det vært artig med en jente!
selfangerkjerringa Skrevet 19. juli 2006 #12 Skrevet 19. juli 2006 hehe så gøy, kanskje får vi to jenter nesten samtidig
Hanne og jentungen Skrevet 19. juli 2006 #13 Skrevet 19. juli 2006 Vi går nok for Sigrid selv, men gode jentealternativer er: Idunn, Frøya, Ingeborg osv. Guttealternativet vårt var Brage:) (som dere ser har vi lagt oss på den norrøne hylla)
LisaColli Skrevet 19. juli 2006 #14 Skrevet 19. juli 2006 noen navn vi har tenkt på: nathalie pernille sandra iselin madeleine julian adrian oliver nathaniel (synes jeg er fint, men alle slakter det for det er for femi:) elias
Abracadabra Skrevet 19. juli 2006 #16 Skrevet 19. juli 2006 Vi vet ikke kjønn, men er enige om disse navnene: Alfred Nicolai eller Isa Malene ........! Avtalen var at om vi var enige om et navn til hvert kjønn, skulle vi ikke vite kjønn. Det gjenstår jo å se om det kommer ut barn som passer til disse navnene da, hehe... Har fått litt nyss i at Isa er på vei kraftig opp i navnetoppen, så jeg visste ikke helt om jeg skulle tørre å si det offentlig, hehe! Jeg hadde Emma som toppnavn fra jeg var 14 år (er 32 nå), og PLUTSELIG het jo alle småpikene det! Sukk...var nok litt for treg med reproduksjonen, hehe
Love2bemom Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #17 Skrevet 19. juli 2006 Det er det som er med disse navnene...de er sjelden og BANG så heter ALLE det...hmm... Isa har jeg aldri hørt før tror jeg...men det var fint:) Og spesiellt. Skal ikke "stjele"det jeg!
Abracadabra Skrevet 19. juli 2006 #18 Skrevet 19. juli 2006 ;-) Det var nå et så fint navn du hadde valgt du også, så!
Love2bemom Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #19 Skrevet 19. juli 2006 Syns du? Vel, det er ikke mange i Norge som heter det!! Elsker det navnet jeg!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2006 #20 Skrevet 19. juli 2006 Her blir det familienavn om det blir jente, mens gutte navnet som har gått i arv i generasjoner er forbeholdt min brors evt sønn, andre guttenavn i familien er blitt forkastet da vi anser det for barnemishandling å døpe vår lille disse... Min mann har derfor fått bestemme guttenavn da alle mine forslag var for spesieller og han vil ha et "normalt" navn, eller vi kjente flere med disse navnene fra før. Vi har endt opp på lucas, evt thomas. Kjenner ingen med disse navnene fra før, så på den måten er de jo litt spesielle likevel i vår krets da:) Jentenavn blir Ingrid, Astrid, Lisabeth eller Mathea.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå