Gå til innhold

jeg er saa redd


lykke8:)

Anbefalte innlegg

kan noen hjelpe meg med svar. Jeg er paa ferie i italia, termin 19 mars og i dag vaaknet jeg med blodning. kjenner litt smerter. Har tatt en test og den er positiv. Lever fosteret eller har jeg en abort... naar blir i saafall graviditets testen negativ. Veldig takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha kontaktet en lege for å få han/hun til å se på deg, og evt. få tatt en ultralyd. Er mange som har lette blødninger i svangerskapet. Testen kan bli positiv lenge etter en evt. abort. Hvis du aborterer så tror jeg du vil blø ganske mye, og få masse smerter. Men jeg ville tatt kontakt med lege uansett.

 

Masse lykke til, skal krysse fingrene for at det går bra med deg å den lille i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære lykke7

 

Jeg har vondt av deg nå og kjenner meg godt igjen. Jeg var nemlig også i Italia på ferie i fjor på disse tider med termin i juli, og begynte å småblø første dag i ferien. Jeg hadde en SA bak meg fra tidligere, og regnet med at jeg mistet igjen, men måtte bare fortrenge sorgen, for vi var på ferie med gode venner og skulle være der i 14 dager til.

 

Jeg testet jevnlig, men fikk positive graviditetstester hele veien - og gravditetssymptomene tiltok etterhvert, så jeg regnet med at jeg fortsatt var gravid da jeg kom hjem. Men ul viste at embryoet hadde dødd for flere uker siden. Det var enden på visa for min del.

 

MEN - det trenger slett ikke være en abort hos deg. Det er mange som opplever blødninger i svangerskapet fordi slimhinnene i skjeden og livmorhalsen blir så blodfylte at blodkar lett kan sprekke. Dette er helt ufarlig.

 

Du må gjerne oppsøke lege i Italia, men det er ikke så mye de kan gjøre, bortsett fra å gi deg visshet i hva som har skjedd. Innen Europa har vi krav på gratis helsetjeneste. Du har sikkert med deg Europeisk helsetrygdkort.

 

Dersom du klarer å leve i uvisse er det ikke nødvendig å oppsøke lege før du kommer hjem.

 

Håper det går bra med deg, og at du kommer hjem med en spire i magen! Prøv å kos deg i Italia og spis mye god is!

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...