Gå til innhold

Gravid og hårfarging/striping??


luciababy

Anbefalte innlegg

Jeg er 7 uker på vei (akkurat oppdaget det, nr 2). Sist jeg var gravid var det uenighet om man kunne farge/stripe håret under graviditeten. Hva er anbefalningene nå? Noen som har hørt noe om dette? Jeg har frisørtime i morgen og hadde egentlig tenkt å farge eller stripe det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :-) Jeg har hørt at fargene de bruker nå er bedre i forhold til giftstoffer etc, så det er ikke farlig. Det som er litt kjipt er at man kan ende opp med at fargen ikke tar eller at det blir grønt el.l. Lurer fælt på om jeg skal prøve eller bare droppe det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) jeg bleiker/farger håret selv... gjort det i 10 år... gjorde det sist når jeg var gravid.. har en veldig frisk sønn.. Det eneste var at jeg ikke kunne sitte med fargen så lenge fordi håret kunne bli litt rosa.. ( hormoner ) Er i uke 9 nå og har farget håret selv to ganger.. ser ikke på det som noe problem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leste et sted at det var bedre å stripe enn å farge iom. at det er ikke er heldekkende... men tenker uansett at det må være noen grenser for forsiktighet også.

De sier jo at den psykiske tilstanden påvirker fosteret, så da er det vel ikke bra med hysterisk bekymring for alt mulig heller...

Tror det viktigste er at man gjør det man føler er riktig for seg selv...

Har frisørtime om en time og går for lyse sommerstriper :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så veldig farlig, da hadde vi nok hørt mer om det!

Kanskje verre når man ammer?

Ellers er det viktig at man føler seg vel og fin, selvfølelsen holder deg også frisk, og det merker babyen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...