Gå til innhold

Litt oppklaring ang. Quinny-vogna her..

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest så mye rart om hva andre mener om vogna mi at jeg blir tullerusk! Det værste er at folk ikke har prøvd vogna selv eller har den selv. Nå skal det sies at jeg er en av de som er fornøyd med denne type vogn, og har ikke hatt noen problemer hittil, så da må jeg jo skryte litt.

Først: Jeg har aldri hørt om noen med quinny-vogn som har tippet!! Har ikke hørt om noen med teutonia som har tipper heller, men denne har jeg ikke prøvd med barn oppi.

Quinny'en (snakker om comfort'en) er bred mellom bakhjulene FORDI den skal være stødig og solid. Jeg har med hensikt prøvd å tippe den for å se hvor mye den tåler, men det går ikke uten videre.

Jeg har ikke hatt problemer med å komme ut av butikker med den. Jo, den kan være for bred gjennom kassa, men ikke hver kasse! De fleste butikker med flere kasser har en som de har litt smalere utgang igjennom! -Og det ser man da før man betaler. Tvillingvogner har derimot et større problem, men selv dem får man gjennom en eller annen kasse i de aller fleste butikker!

Kalesja på sportsvogndelen kunne ikke vært større og lunere enn den er! Om jeg drar den helt frem, så ser jeg ikke ungen engang! Når min snupp sitter i den, går kalesja faktisk nedover igjen foran, og det er kjekt nå som solskjerming. Man kan ta av en del på kalesjen for å gjøre den mindre. Sitter en glidelås over, men hva er vitsen?

Enig i at den kunne vært lunere på Dreami-bagen, men det har overhodet ikke vært noe problem her i gården.

Dessuten vil jeg gjerne si at Dreami'en er lun i seg selv. Snuppa mi elsker å sove i den på dagtid, selv om den ikke står på understellet lengre. Hun har ikke vokst ut av den, hverken i bredden eller lengden, men har måttet ta i bruk sportsvogndelen som følge av at hun vil sitte HELE tida.....! Hadde vært en fordel om det var en "sitte-plate" i bunnen på dreami-bagen, så jeg kunne brukt den lengre.

Vi kjenner et par unger på 11 og 16 mndr, og de får gooood plass i sportsvogna.. Til og med kusina til snuppis på 5 år får plass! -Så dere som ikke har erfaring med dårlig plass i den selv -la vær å komme med masse "synsing" før dere har prøvd! Det er jo en grunn til at vogna har kommet ut som best i test for 3-hjulinger, og at det er den som blir anbefalt i butikkene.. Ble det ihvertfall dengang jeg var på vogn-utkikk for ca. 1 år siden.

Sånn, håper jeg har avlivet noe jeg mener er myter om denne vogna, slik at de som er på vognutkikk har riktig info å veie opp mot andre vogner.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5672770-litt-oppklaring-ang-quinny-vogna-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er veldig enig med deg!

vogna vår er fantastisk!

bagen er her fortsatt stor nok, men blir nok for liten i løpet av en mnd eller to, men da er jo gutten så stor at han uansett ikke vil bare ligge når vi er på tur!( han er nå 5,5 mnd)

sikkert mandagsutgaver av denne vogna og, men det er det vel av alle typer vogner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...