Gå til innhold

Noen som vet om det er vanskeligere å bli gravid igjen etter medisinsk abbort eller utskraping?

Anbefalte innlegg

Er gravid 6+2, men begynte å blø litt i går, og var på ul. Legen var veldig usikker, men trodde han bare så plommesekken, og ikke noe foster. Det var et veldig dårlig ul apparat, så det er ikke helt sikkert...

Må vente helt til tirsdag for å se på hcg verdiene, og ny ul. Legen var veldig lite optimistisk, og sa jeg kunne møte fastende på tirsdag slik at hvis ul var negativ kunne de gå i gang med utskarping med en gang! Er det ikke vanlig å gi det litt tid, og se om kroppen ordner opp selv??

Vil det komme ut av seg selv til slutt eller vil det ikke det?

Er det vanskeligere å bli gravid igjen etter med. abort eller utskraping? Må man vente lenger før man starter med ny runde igjen?

På forhånd tusen takk for svar jenter!!!

Fortsetter under...

Hei! Har 2 ganger opplevd at fosteret var dødt i magen i uke 8, og den ene gangen krevde jeg å få utskrapning fordi jeg skulle reise på sydenferie og ikke ville gå med det i magen i 2 uker.

Andre gangen anbefalte legen på Rikshospitalet at jeg så det an en uke. Etter ca 5 dager kvittet kroppen seg med det selv og jeg kom tilbake til ultralydkontroll, og alt var borte.

De anbefaler at kroppen tar seg av det selv, for utskrapning er jo tross alt en " operasjon" i full narkose.Ble gravid etter utskrapning, men mistet det dessverre den gangen også. Måtte ikke vente lenger enn ellers for å gå på neste forsøk.

LYKKE TIL!!!!

Hei!

Håper det går bra for deg.

Hvis det først har gått galt er det best at kroppen ordner opp selv,men det spørs jo hvor langt man er på vei og hvor lenge fosteret har vært dødt. Det er ikke alltid kroppen klarer og støte ut alt selv.

Tror ikke det er vanskeligere og bli gravid etterpå. Tror nesten det er motsatt.Etter en sa,der kroppen ordner opp selv,bør man ha en vanlig mens før nytt forsøk. Etter en utskrapning må man vente lengre. Tror jeg måtte ha to eller tre mens før nytt forsøk.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...