Tiddelidu Skrevet 19. juli 2006 #1 Skrevet 19. juli 2006 Er det noen her som har erfaring med den nye "Fødestua" på Tønsberg? Har lyst at barnefar kan være hos meg hele døgnet samtidig som jeg er redd for å ikke ha tilgang på smertestillende etc under fødsel. Er førstegangsfødende...
Gjest Skrevet 19. juli 2006 #2 Skrevet 19. juli 2006 jeg har også vurdert fødestue i tønsberg, og håper det er ledig der når jeg kommer inn. disse fødestuene ligger i nabogangen til de "vanlige" føderommene, og jordmor sa til meg at det ikke var noe problem å bli flyttet over dit hvis noe skulle skje eller man allikevel skulle ønske smertestillende som ikke brukes på fødestuene. faktiske nevnte hun at det var nesten 30% overflytting underveis! er førstegangs jeg også, så har ikke noe erfaring med det. men hørtes betryggende ut at man har muligheten for å ombestemme seg underveis. så¨da håper jeg bare at det er ledig når jeg skal føde.. koster 200 kr pr natt tror jeg forresten..
kevin+oscar Skrevet 19. juli 2006 #3 Skrevet 19. juli 2006 dere må bestille samtale på fødestua, der får dere all info dere trenger. på omvisning sa jordmor at dette er et av kriteriene for å få føde der. de andre går på normalt svangerskap og at dere er friske. lykke til, ville gjerne føde der inne, i badekar, men har disse bakteriene som må behandles under fødsel.
kevin+oscar Skrevet 19. juli 2006 #4 Skrevet 19. juli 2006 samtale om dere vil føde der. ikke om dere bare ønsker familierom etter fødsel på vanlig avd.
*heldigmamma* Skrevet 19. juli 2006 #5 Skrevet 19. juli 2006 Jeg har ikke erfaring, men jeg skal føde der! Jeg bestemte meg for det av samme årsak som deg- at barnefaren kan være der hele tiden (det koster han 300 kr pr natt). Er også førstegangsfødende, og har vært i samtale med dem på fødestua. Om man angrer eller trenger smertestillende av ett el annet slag, så triller de deg over til fødeavd.!
Tiddelidu Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 19. juli 2006 Åh, takk for svar! Må nok ta meg en tur igjen og prate med en jordmor om å føde på Fødestua. Da blir nok barnefar oxo glad! Takk, takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå