Anonym bruker Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 Jeg har nettopp funnet ut at jeg har tatrt dobbel dose jern i en mnd. Har sett feil på flasken(floradix). Er det noen som vet om dette er farlig? Er nå i uke 22 og tok den p.g.a. at jeg hadde lave jernlagre.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2006 #2 Skrevet 18. juli 2006 nå er jeg ikke lege eller noe... men har hørt at man skal være veldig forsiktig når det gjelder jern tilskudd. barn skal inn til lege hvis de får mer enn 5 tabelletter jern. men tror ikke at dobbel dose er farlig...... jeg aner ikke.. hadde ringt legen i tilfelle. bare for å være på den sikkre siden.
Winterlady Skrevet 18. juli 2006 #3 Skrevet 18. juli 2006 Hvor mye er maxdosen ifølge flasken- mao hva står det, og hvor mye har du tatt da? Ofte står det f.eks. 1-2 tabletter daglig og under Ved graviditet 2-3 daglig..
Winterlady Skrevet 18. juli 2006 #4 Skrevet 18. juli 2006 Og når hadde du siste kontroll hvor "hb" ble målt da, og hva var det på da?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2006 #5 Skrevet 18. juli 2006 Dette er flaut, men veldig gode nyheter. Fant nettopp ut at jeg hadde tatt rett dose likevel. Det var flytende jerntilskudd m/målebeger som jeg hadde målt opp til å tilsvare spiseskjeer og jeg var helt overbevist om at den dosen jeg hadde målt opp var dobbel så stor som den var-derav forvirringen. Jeg leste på flasken i kveld og var helt sikker på at jeg hadde fått i meg dobbel dose i en hel mnd. Så viste det seg at jeg hadde målt rett første gangen likevel. Ble kjemperedd!!! Vet ikke on dette var rotete skrevet, men alt bra nå ihvertfall!!! Tusen takk for hjelpen-og god natt!!! Distre Hovedinnlegger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå