Gå til innhold

Noen her som faktisk har fått vektOPPgang av amming...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gikk ikke opp etter graviditeten da, og gikk opp de "siste fem" mens jeg ammet. De fleste andre har problemer med å gå ned "de siste fem" mens de ammer (når de har lagt på seg mer, altså). Det er også noen som får problemer med stoffskiftet etter graviditeten.

litt oppmuntring fra en som har strevd med å gå ned etter de to første sv.skapene. Nå på nr tre hadde jeg i grunnen bare glemt hele greia og tenkte at de kiloene får jeg bruke lang tid på- men plutselig - helt av seg selv gikk jeg ned 5 kg i løpet av noen uker. Å jeg som hadde kjøpt meg nye sommerklær....plutselig så er de nesten for store! Så gi ikke helt opp jenter - det er fortsatt håp.

(jeg gikk faktisk opp en stund etter fødselen jeg og)

Etter fødselen veide jeg tre kilo mer enn før jeg ble gravid. Trodde jeg skulle amme dem av meg, men har ammet på meg minst tre til i stedet. Har et par shortser og et par bukser som, med litt godvilje, passer nå, men når vinteren kommer, må jeg nok skaffe meg noen nye bukser eller fortsette å bruke mammabuksene mine.....

Annonse

Ja!!! Da jeg pumpet hadde jeg verken søtsug eller behov for mer mat enn vanlig, men da jeg begynte å amme etter 6/7 uke etter fødselen så gikk søtbehovet i været (samme gjorde matbehovet). Har gått opp en del i vekt :( I tillegg begynte jeg å miste mye hår da jeg begynte å amme. Skjedde ikke da jeg pumpa. Skikkelig herk! Hadde forøvrig mistet alt av ekstravekt 2 uker etter fødsel (+ 2 kg til), og nå har jeg da fra det minste lagt på meg altfor mange kg :(

Ja, jeg gikk ned mye rett etter fødselen, og sto stille et par mnd. Men så begynte vekta å gå opp, det har jeg aldri opplevd ved amming før. Så jeg har tatt meg selv i nakken, og har lagt om på kosten. Spiste alt for mye drittmat før. Nå spiser jeg fremdeles masse, men sunn mat, og vekta har begynt å gå sakte men sikkert nedover igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...