Gå til innhold

Når begynte dere med grøt og annen fast føde?

Anbefalte innlegg

Jeg har inntrykk av at alle har begynt med ALT når barna var 4 mnd? Stemmer det?

Vi drar til syden når sønnen vår er 5 mnd og jeg tenkte å prøve å fullamme da, slik at jeg ikke trenger ha rutiner på mat og matlaging til han der. Føler vi blir mer fleksible da, det er jo så enkelt å amme! Og da får han forhåpentligvis i seg nok væske også..?!

Er det alle førstegangsfødende som synes det er "spennende" å endelig gi barna noe annet en pupp - eller er det barna som har hatt behov for mer mat???

Fortsetter under...

Snuppa ble fullammet til hun var 5,5 mnd, så fikk hun grøt en gang i døgnet, og så økte det på med måltider etter det.

Poden ble fullammet til han var 5 mnd, så fikk han grøt hver kveld og nå spiser han mat til alle måltider.

Ville kanskje tatt med en pakke med maisgrøt, sånn at du har noe dersom behovet skulle melde seg. Ellers så må du jo bare puppe hver 2 time i steden for...

God tur

Annonse

Vi begynte når han var litt over 5 mnd, nå er han 7 mnd. Han var 2978 gram ved fødsel og veier nå godt over 8 kg!

Han kunne nok trengt fast føde enda tidligere også, men det forstod ikke vi... Han var noe utilpass,spes når han ble ammet, gråt ofte etterpå, men ville aldri ha noe MME, så jeg trodde ikke det kunne være fordi han var sulten.

Så begynte vi med grøt, og etter fire-fem dager spiste han full posjon! Nå får han grøt to ganger om dagen og spiser mer enn det dobbelte av det som regnes som full posjon på pakken!

Så jeg synes du burde se det an!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...