Gå til innhold

Barnevogn med svingbare forhjul

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal ha vårt første barn i oktober og er nå i full gang med utstyrs kjøping! Har blitt helt "hekta" på vogner med svingbart forhjul, de virker utrolig lette og navigere rundt! Men er det noen som har erfaringer med hvordan disse oppfører seg på grusveier evt. litt mer ulendte veier (skogs- anleggsveier). Snakker IKKE om stier.....

Har sett på Teutonia Mistral S, Fun og Spirit og Quinny XT(?). Fungerer f.eks. Mistral S på et slikt føre, med sine relativt små forhjul?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5669290-barnevogn-med-svingbare-forhjul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skal ferdes i veldig ulendt terreng så vil jeg anta at det i så fall er best med kun ett svingbart forhjul, ikke to slik som Mistral S har. Min erfaring er at i ordentlig ulendt terreng er det best med fast forhjul, men de fleste kan jo låses så det er ikke noe problem. Ellers foretrekker jeg lufthjul, dette demper en god del på ujevnt underlag, og ville heller hatt Quinny enn Teutonia tror jeg nok, har hatt to Teutoniaer og ikke vært spesielt fornøyd med noen av dem egentlig. Men det er det mange som er da men, hehe...

Heisann.

Det går ikke å få lufthjul til spirit vogna. Jeg kontakta teutonia, og ble anbefalt mistral hvis jeg måtte ha lufthjul. Jeg vil ha trehjuling, derfor kommer jeg til å velge quinny, den kommer med lufthjul.( Selv om spirit egentlig er penere, og mye finere bag) Ja, ja , tydeligvis ikke lett å få alt når det gjelder barnevogner! :-)

Vi hadde en trehjuling med svingbart fremhjul, men solgte den fordi den var utrolig tung å kjøre både på skogsveier og på flat asfalt.

Værste kjøreegenskapene jeg har vært borti.

Det er mange som elsker sånne vogner, men jeg skal aldri mer ha det ihvertfall!

Har du ikke en venninne du kan prøvelåne vognen hos for å teste kjøreegenskapene da ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...