Gå til innhold

bør jeg la far få si noe om smertestillende?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hør her....Det er DU som skal føde og det er DU som skal ha vondt! Kjenner jeg blir provosert når jeg leser det du skriver. DU bestemmer over din kropp, han skulle bare visst hvor vondt det gjør! Klart han kan være med deg i planleggingen, men det er til syvende og sist du som vet hva som er best for deg! Ikke la han bestemme, for all del!

Hadde ALDRI latt barnefaren få bestemme hva jeg skal evt. tåle av smerte! Det er det tetteste jeg har hørt på lenge! Enhver kvinne må få bestemme over sin egen kropp og opplevelse, selvsagt innenfor trygge medisinske grenser. Hadde du latt samboern din bestemme om du skulle ha bedøvelse ved tannlegebesøk? Nei, hadde ikke tolerert at noen skulle si noe om hvorvidt jeg skal ha smertestillende eller ikke. Synes du skal sette deg inn i fordeler/ulemper ved forskjellige smertelindringsmetoder så du kan bestemme selv når fødselen er i gang, greit å være åpen for flere alternativer:)

latterlig at du faktisk stiller dette spørsmålet.. selvfølgelig skal han ikke bestemme om du skal ha smertestillende?

hva slags forhold er du i? lar du han bestemme alt? lever du som en underkuet kone på 50-tallet? skjerp deg...

Helt enig. helt sykt at du i det hele tatt lurer på om det er greit. Selvfølgelig er det ikke greit at han skal prøve å bestemme. hadde min mann sagt noe sånt til meg hadde jeg sagt: "DU SOVER PÅ SOFFAN FRA NÅ AV". Enten det eller så ville jeg bare ignorert alle argumentene hans og bare gått. Og han hadde ikke fått blitt med på fødestua uansett hvor sur han hadde blitt for det.

Gjest Antarctica

Jøss, er du fortsatt sammen med denne mannen? Du får gjøre som i komiserien: Fødekvinna binder et bånd rundt mannens scrotum. Når smertene blir for sterke, rykker hun i båndet. Slik at han RIKTIG kan få delta i fødselen og fødselssmerten!! Siden dere bruker uttrykket "vi skal føde" så betyr det vel at han også skal ha smerter....???

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...