Lilje74 Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 Hei igjen jenter, hvordan har dere det nå da? Jeg er 33+3 på vei i dag og altså i min 34 uke. Ifølge statistikken i babyverdens terminkalkulator er det vanlig at babyen legger seg med hodet ned i begynnelsen av denne uken. På ultralyd for to uker siden satt vår vesle tulle... men på svangerskapskontroll i går mente legen at nå ligger hun med hodet ned... Håper håper inderlig at det stemmer... Blir temmelig fort sliten for tiden. Varmen tar også på, og nattesøvnen er så som så... I dag har jeg merket voldsomt nedtrykk slik at det har vært litt merkelig å gå på do. Kanskje magen er på vei nedover også? Har lagt merke til en svak svak strek over magen en stund, men er usikker på om det kan være den berømte streken... Den går visst hele veien over magen. (Jeg har ikke selv sett den nederste delen av den under navlen, men sambo sa den var der). Tja... kommer ikke på noe mer å fortelle... Dere da? Fortsatt lykke til til dere! Klemmer,
Gjest Skrevet 18. juli 2006 #2 Skrevet 18. juli 2006 Nå har jeg svart på August siden, vi trenger litt mer liv der =)
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 18. juli 2006 #3 Skrevet 18. juli 2006 Hei, hyggelig å høre fra deg. - Har vært uvanlig få innlegg fra deg de siste ukene, renger med du har vært på ferie, eller noe i den duren. Vel, det går jo framover. Kun 49 dager igjen nå, med andre ord kun 9 dager igjen før jeg kan smykke meg med den "o'store høygravid-tittelen". ;P Formen er fin den. Men, nå begynner det å bli mer ubehagelig å bøye seg mye.. He, he.. Blodtrykket er finfint og jeg har lite hevelser i kroppen. - Føttene hovner litt på slutten av dagen, men det er vel ikke annet å vente, tror jeg. Prøver å trene itt; går turer i et tempo som gjør at jeg blir god og svett, samt prøver å få gjennomført et par - tre styrekøkter i uka.. Men; det er ikke like lettvint med den treninga heller, lenger!! Ellers merkes det godt at astronauten har vokst; ribbeina er definitivt ikke freda område lenger! Er likevel facinerende å se på at magen liksom lever sitt eget liv, hopper og spretter, helt uten min "innblanding"! Jeg og den vordende far har mange stunder der vi bare ligger henført og stirrer på magen.. Merkelig.. Har ikke fått noe stripe på magen, jeg. Ellers? Hmmm.. Jo, halsbrann! Det har jeg en del av nå om dagen! Men, der finnes jo "remiedier" mot den slags, foreløbig har det latt seg stagge ved hjelp av "Gaviscon", men fy f.. for en smak og konsistens da.. Vel, tenker at ondt skal ondt fordrive og tygger i vei! Vel, vel, vel.. Ellers er vel forberedelsene av den materielle sorten rimelig i rute. Skal ta oss et raid i neste uke og da regner vi med å kjøpe både stellekommode, madrass, babyalarm, bæresele og sånn treningsmatte. (Regner med at den blir nok flittig brukt av hele familien, allefall mor, etter fødselen, he, he...) Så har jeg strikka litt den siste måneden; er ferdig med en heldress og i ferd med å avslutte et pledd i merinoull (kjøpte garn fra Nøstebarn i et kreativt øyeblikk). Har enda litt garn igjen og planen er å omsette det til lue, sokker og votter.. Joda, planene er absolutt til stede.. Og glede oss; ja, gjett!!! Sel om det nå begynner å bli så nært at det er både uvirkelig og ltt skummelt på samme tid.. Fortsatt lykke til til alle fra meg også - klem
Propellen-74 - termin 09.09.06 Skrevet 18. juli 2006 #4 Skrevet 18. juli 2006 Hei! Morsomt å se hvordan andre har det..Jeg er nå 33+1 og er i ganske fin form. Det beste er at om kun et par dager starter ferien - og jeg har ikke tenkt meg tilbake i jobb før permisjon; jippi! Det har vært dritstressende der i det siste; opplæring og mange på ferie - i tillegg til 50% sykemelding de to siste ukene. Jeg har leddgikt og er dessverre mer enn vanlig berørt av det om dagen. MEN bortsett fra det, så går jo alt veldig bra i grunnen ) Koser meg med min flotte mage, selv om det er tyngre. Har en 4-åring i tillegg som krever sitt, så her kan man ikke bare legge seg ned når en vil ) Ikke halsbrann, ikke bekkenløsning..egentlig bare litt hormonell (er visst litt mer hissig enn vanlig, he he). Jeg prøver så godt jeg kan å gå turer og holde meg i aktivitet. Men merker et skikkelig press nedover, og det gjør det ganske ubehagelig å gå fort..Vet ikke om det er bare meg? Ellers var vi på 3D-ultralyd på Majorstua i forrige uke...Så nå sitter jeg og ser på videoklipp og kan liksom ikke helt fatte at det er min lille gutt som smiler, lager grimaser og åpner/lukker øynene...Veldig uvirkelig! Men veldig godt å se at alt er bra, siden jeg går på medisiner og er bekymret for at han ikke skal fungere 100%. Har jo ingen garanti uansett, men alt ser i alle fall bra ut. Men han var jaggu stor ) Nesten to kilo allerede; i følge "skjema" skal han vel bare være rundt 1400-1500 gram..? Fortsatt ikke gjort i stand noe som helst; eneste at vi pusser opp badet (eller...mannen min, siden jeg er fritatt om dagen, hihi). Etter ferien er jeg nødt til å begynne å ta frem utstyret, slik at det kan være nogenlunde klart til småtten kommer. Lykke til videre til alle sammen )
Lilje74 Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2006 Ja, jeg har vært på ferie men er nå tilbake på jobb igjen... og det er temmelig slitsomt i varmen... sover når jeg kommer hjem og vips så er dagen gått... og vi som skal få på plass alle ting vi mangler før jeg ev. blir for tung og sliten til å få gjort noe som helst... Sambo har vært mye ute å reist, men nå er han endelig hjemme hos meg med ny jobbkontrakt som gjør at han slipper reisingen :-D ...har derfor blitt litt lite BIM-innlegg i det siste ja... titter innom når jeg får mulighet, men...
Lilje74 Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2006 ps: 49 dager igjen ja! Snart er vi høygravide!! Det er bra det går fremover :-) (Håper det blir litt lettere når magen går ned...)
lullis Skrevet 19. juli 2006 #8 Skrevet 19. juli 2006 Hei hei..Jeg har nå 56 dager igjenn,formen er så som så,har vert plaga m mye i dette svangerskapet syns jeg,har mye vann i kroppen,helt pyton med sol og varme,men idag er det 9 grader og overskya å da trives jeg godt:)HERLIG...har også hatt en runde med bronkitt,herregud,det var helt pyton,hosta i ett sett å tissa ut meg hver gang:)så da var tena lady god å ha ja.var på UL for ei uke siden,da SF målet hadde flata ut,men alt vel med lille gutt,han lå med rompa ned,så ut til at han storkosa seg dær han satt:)får håpe han har planer om å snu seg til snart da:)hadde vekstavvik på 2%,å det var normalt sa JM. JM,mente han var ca 2kg..Har mere kynnere nå enn jeg har hatt,vondere er di også,men det skal da vel være sånn det da...Ska ikke til JM før 1aug,etterpå drar vi på en bitte liten ferie tur,det skal bli godt å komme seg bort litt,tia går så mye forter da.. Lykke til vidre! hade bra
pippi78 & prinsessa :) Skrevet 19. juli 2006 #9 Skrevet 19. juli 2006 Heisann! Tiden går foreløpig ganske fort synes jeg. Litt svingende form her, den ene dagen er det ingenting som plager meg mens andre dager føler jeg meg så tung at jeg tenker nå blir jeg liggende tida ut Litt hormoner kjenner jeg en gang i mellom, da kommer bare tårene uten at jeg vet hvorfor. Sover ikke så godt om natta og varmen kan være et slit. Men ellers er jeg ved godt mot Har gitt meg selv ferie fra nå av - burde jobbe med oppg. (den evige student-dårlig-samvittigheten), men dette er tross alt de siste ukene jeg kan sløve og gjøre ting mitt tempo Lykke til med "innspurten"!
Gjest Skrevet 19. juli 2006 #10 Skrevet 19. juli 2006 Hei jenter:) Jeg er 33+4 idag og har 47 dager igjen. Det nærmer seg veldig!! Gleder meg bare mer og mer til å få ut lillegutt og til å fungere normalt igjen. Merker at jeg er stor og tung. Etter en time ute på lekeplassen sammen med Lisa, er jeg helt skutt. Stakkars jenta mi. Hun kjeder seg nok litt nå når vi er så lite ute, og denne varmen gjør det ikke bedre. Jeg har ønsket meg masse skyer denne sommeren, men tror nok at det blir tidenes sommer! Ja ja, vi overlever! Heldigvis er trillejenta vår kommet hjem fra ferie, så idag skal Lisa få være sammen med henne. Og på fredag er siste arbeidsdag for mannen min før han skal være hjemme med oss to uker. Vi gleder oss! Formen er egentlig fin. Jeg plages mer og mer av halsbrann, og det er tungt å snu seg i sengen, men jeg sover stort sett greit likevel. Må opp og tisse og drikke melk av og til, men det er ikke like plagsomt som da jeg gikk med Lisa. Ryggen er litt lite samarbeidsvillig, og det er nesten umulig å få på seg sokker. Det begynner til og med å bli vanskelig å få på Lisa sokker når hun sitter i fanget mitt:) Husarbeid er et annet kapittel. Jeg er ikke i stand til å gjøre så mye før jeg er helt utslitt. Jeg har bestemt at hvis vi skal ha flere barn, skal jeg få dem i mnd mellom mars og juni. Aldri mer gravid om sommeren! Huff...Det ble litt klaging, men det var ikke meningen, for jeg har det egentlig bra. Og når mannen min skal ha ferie, kommer jeg til å stortrives! Det er koselig å kjenne hvordan den lille skatten min trivs inni magen min. Alle plager er verdt det! Kos dere med magene deres jenter! Klemmer fra
Ninn (har født:) Skrevet 19. juli 2006 #11 Skrevet 19. juli 2006 Hei! Jeg er 34+3 og merker også et skikkelig nedpress, som om babyen virkelig presser seg nedover, jeg har merket en del mensensmerter/ kramper nederst i magen og i korsryggen, men har hørt at dette er ganske normalt. Har også en del kynnere. Ellers: vann i beina, må ligge med de høyt på kvelden og sliter litt med nattesøvnen pga dette og tissing he he. Formen er fin, prøver å holde meg litt i form ved å gå turer, men klarer ikke å gå så fort for tiden da. Merker tyngden godt. Noen ganger føler jeg meg ganske lett og fin, mens andre ganger sliten og tung, jeg hviler mer enn vanlig og tar lett til tårene uten grunn...det er vel hormonene... Ellers gleder jeg meg så voldsomt til babyen kommer:)
Lilje74 Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #12 Skrevet 19. juli 2006 Har ikke fått vært her inne før i dag jeg ;-) Så kjekt med så mange svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå