Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest marie-s

Henger meg på svaret over her. Ikke stress med det, skjønner dere tenker på det, for det gjorde jeg også, min sønn er nå 4,5 år og først i våres sluttet han helt med bleie på dagen og nå går alt som en drøm. Så er de klar for det så slutter de så og si på dagen.

La ungen bruke potte/do morgen og kveld til han blir vant med det, og skjønner hva den brukes til (flere mnd). Dette gjorde vi med vår toåring i ca 1/2 år, vi fulgte det ikke slavisk, men det var åpenbart at han kjønte poenget. Da ferien kom, kledde vi av ham bleia og fikk utdelt truse. Han har hatt max 4 uhell på 4 uker, og de var i de første ukene. Han har full kontroll.

Du kan jo selvsagt vente noen år til ungen kler av seg bleia selv, men ikke tro at det ikke lar seg gjøre å pottetrene, men det er selvsagt enklere å vente til ungene skjemmes av bleien.

Hei!

Takk for tipsen!

Vi prøver med doringen,det liker han. Men det kommer ingenting når han sitter der, men det gjør ingenting så lenge han er trygg på den :)

Har også latt han gå i trusa, men han hadde ett lite uhell da, så det syntes han ikke så mye om nå. Han sier at "i trusa blir jeg bare våt, så det er ikke nå gøy" :)

Men vi stresser han ihverfall ikke,spør bare innimellom om han ikke har lyst å slutte med bleia,sier han nei, så forteller vi at det er greit, da kan vi vente en stund til.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...