Blåmor Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 Jeg strever fremdeles med amminga. Gullgutten (sønn nr. 2) er nå snart 7 uker, ammet førstemann til han var 15. mnd uten problemer. Har hatt brystbetennelse på ett bryst. Har hatt mye smerter, gruer meg til hver amming. Noen ganger går det nokså greit, andre ganger er det fryktelig! Har vært hos helsesøster som mente at smertene mine relaterte til sopp. Har i første omgang prøvd reseptfri soppsalve som skulle smøres på brystvortene etter hver amming. Syntes det hjalp de første par gangene, men så begynte det å svi. Skal det være slik? Tenkte å ringe legen i morgen for å få mykostatin salve og dråper. Fungerer dette bedre? Har også stilt spm om mine smerter til ammehjelpen, de mente at jeg kunne prøve med soppbehandling først, men at det også kunne være gule staffylokokker. Hvor lang tid vil det ta før en soppbeh. virker? Jeg hadde store problemer med amminga tidligere i dag, det gjorde så vondt at tårene spratt. Har derfor pumpet meg nå, fikk ut 65 ml av begge brystene - så det får bli tillegg med mme i kveld... Klarer ikke å kose meg med babyen slik jeg hadde tenkt, holder på å gi opp hele amminga...
Expat Skrevet 18. juli 2006 #2 Skrevet 18. juli 2006 Det er mye forskjellig som kan forårsake smerter i brystet. På lista ligger alt fra brystbetennelse (du må ta melkeprøve hos legen), sopp (resepfri salve er bare til du kommer til hos legen, både du og barnet må behandles selv om du ikke ser noe hos barnet, du må koke alt som kommer i barnets munn). Det er eksem på puppen pga all behandlingen, og vasospasmer pga skadene. Jeg vil anbefale å nytte sola til å få sol på deg, gå gjerne barbrystet inne også. Når du har bh på deg bruker du tesiler (uten hank) eller melkeoppsamlere over brystvortene slik at ingenting kommer nært. Kom deg til legen og få medisin i morgen. Soppbehandling skal virke ganske kjapt. Altså vise noen virkning. Det er bedritent mens det står på, du får holde ut så lenge DU klarer, og så ta den avgjørelsen som er rett for deg. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå