Anonym bruker Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 Blir litt oppgitt over trygdekontoret innimellom.. Kan jo være meg som er helt på jordet, men jeg visste ikke at jeg ikke har lov til å være ansatt hos min sambo som regnskassekretær..... siden han er selvstendig og ikke har aksjeselskap har alle andre, men ikke jeg, lov til å jobbe for han. Merkelig at verken regnskapsfører, likningskontor el. har sagt noe før. Ingenting sa de da jeg ble sykemeldt, og sambo har betalt arbgiver avg og jeg skatt. Men nå har jeg tydeligvis ikke krav på fødselspenger av det jeg har jobbet for... Skjønner ingenting jeg.... sukk
Lilje74 Skrevet 18. juli 2006 #2 Skrevet 18. juli 2006 Har hørt om noe liknende før... helt sprøtt... Hva hvis han registrerer seg som as raskt?
Lilje74 Skrevet 18. juli 2006 #3 Skrevet 18. juli 2006 Det jeg har hørt om gjaldt forresten pensjonspoeng, men det er jo også en trygdesystem-ytelse...
Gjest Skrevet 18. juli 2006 #4 Skrevet 18. juli 2006 Selv trodde jeg en kunne være regnskapsfører, men måtte en annen revisor !?!? Det var sånn før ihvertfall.
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 18. juli 2006 #5 Skrevet 18. juli 2006 Hm.. problemet er ikke de oppgavene jeg har gjort, men jeg har tydeligvis ikke krav på fødselspenger av den inntekten jeg har hatt... Fordi jeg har jobbet for min egen sambo........merkelige regler spør du meg. Det burde kanskje noen ha sagt da jeg ble ansatt, men så lenge jeg ikke har bruk for trygdeytelser, har det tydeligvis ingen betydning....snakk om dobbeltmoral..
Allean, Fia og lillebror Skrevet 19. juli 2006 #6 Skrevet 19. juli 2006 Se på denne linken: http://bedin.no/php/d_faqdetalj/cf/hApp_401/hPKey_53/hDKey_1 Samboeren din har i alle fall rett på å få tilbakebetalt de pengene han har betalt staten i arbeidsgiver avgift. Det kan være at dere kan få tilbakejustert sånn at en prosent del av det totale overskuddet i bedriften blir registrert på deg. Utrolig irriterende når byråkrati ødelegger for en. Ikke gi deg i alle fall. Og er det en saks behandler som sier at det ikke går an så ikke gi deg. Det er ikke alle som er helt oppdaterte på lover og regler som gjelder selvstendig næringsdrivende, dessuten tror jeg at det er en del skjønn ute å går i slike saker. Lykke til!
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 19. juli 2006 #7 Skrevet 19. juli 2006 Hei og takk for hjelp på veien Har vært i møte m trygdekontoret i dag, og frustrasjonen er ikke blitt mindre av den grunn... Hun som jobber med saken kan omtrent ingenting om dette, bare vet at det ikke går.. så i morgen må vi på likningskontoret. Sukk. Merkelig at ingen reagerer på ansettelsen så lenge det betyr inntekter til staten, men så fort det er omvendt, blir alt umulig. Hadde jeg visst om dette, ville jeg selvsagt funnet meg noe annet å gjøre. En smule for sent nå, iallfall, er i uke 34... En ting er iallfall sikkert, jeg hadde tjent mer på å jobbe svart, noe jeg føler ikke er riktig. Men men, sånn er det nå en gang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå