Gå til innhold

Fotografering før eller etter kirken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenkte å ta bilder etter vielsen. Men noen sier det IKKE er brukelig at gjestene kommer til festlokalet før oss. Dermed måtte bildene taes FØR kirka. Hm.. er dette sant da? Hva gjør dere? Tenkte begge deler var like greit jeg..

Men jeg er vel litt dum jeg da, som ikke skjønner såpass som at brudefolket skal stå på trappa å ta imot gjestene når de kommer..

(Egentlig kunne jeg tenkt meg færre gode råd jeg, er det frekt..?hehe)

Skrevet

jeg hadde aldri fotografert meg før kirka...Hvem vil det?

Er jo hele poenget at mannen ikke skal ha sett deg når du kommer inn kirkegulvet. Ellers mister man litt av spenninga.

Stol på dine egne følelser du, hva som føles riktig for dere...ikke bry dere om hva andre mener.

Vi skal sette frem kjeks og ost og frukt eller liknende og drikke som gjestene kan forsyne seg med. Skal også ha lokale med fint uteområde og utemøbler så satser på fint vær. 1,5 time hos fotografen går nok fort for gjestene

Skrevet

Signerer anonym sin: en regel sier at mannen IKKE skal se damen før de er gift!

Skrevet

Har aldri vært i et bryllup hvor brudeparet er i lokalet når gjestene ankommer....... En annen ting; er det ikke et poeng å faktisk være gift på brudebildet? Tar man bilder før vielsen, så er man jo ikke gift på bildene.... For øvrig enig i poenget om at mannen ikke skal ha sett deg før vielsen.

Skrevet

vi tar bildene før vielsen vi, det gjorde venninna mi også. vi skal ta dem hjemme hos mamma og pappa i hagen deres der. samtidig skal vi sette på oss ringene. at han har sett meg før vi drar i kirka synes ikke vi er noe dumt i det hele tatt. det tar bort litt av nervøsiteten egentlig. blir nok gift alikavel;o)

Skrevet

Jeg var veldig streng på at han ikke fikk se meg før dørene i kirka åpna seg og jeg å pappa kom inn. Så da ble det naturlig nok bilder etter kirka. Foreldrene våre var vertskap på festlokalet der det var satt frem frisk frukt, ost og kjeks. Samt velkomstdrinker til gjestene.

Jeg har hørt at brudeparet skal være de siste inn på festlokalet slik at gjestene kan ta imot de nygifte med et rungende hurra! når de kommer inn døra... Men det er vel forskjellige skikker fra plass til plass og familie til familie.

Det jeg likte veldig godt med å ta bilder etter vielsen var at de ble så ekte. Vi var begge i lykkerus, nygift å lykkelig. Og det vises skikkelig godt på bildene. Tror ikke det hadde blitt helt det samme om vi hadde tatt de før vielsen, for selv om vi hadde sett lykkelig ut, har vi liksom ikke vært så lykkelig (helt håpløst å forklare dette :)

Skrevet

Vi skal absolutt ta bildene ETTER vielsen. Gjestene klarer seg. Vi setter frem frukt, de får velkomstdrink, ser på gaver, skriver i gjesteboka o.s.v.

Har vært i 6 bryllup, alle tok bildene etter vielsen. Så hvis du vil det så vil jeg nok si at det er det mest normale (-: Det er jo veldig koselig at alle gjestene er samlet når man kommer til lokalet.

Skrevet

Vi skal også ta etter. Har aldri hørt jeg heller at gjestene ikke skal komme før brudeparet. Det er jo foreldrene som skal ta i mot og ønske velkommen, ikke vi.

Min sambo skal heller ikke se meg før i kirka.:)

Skrevet

1) Brudeparet skal komme SIST til lokalet. Det er gjestene som skal ta imot de nyegifte, (gjerne med et lite glass champagne :o) og gratulere.

2) Mannen skal først se bruden i kjolen sin da hun kommeropp gulvet i kirka.

Vi gifter oss så sent som 17.15, men tar bildene etter vielsen fordet.

Skrevet

Da svigerfar giftet seg tok de bildene etter vielsen.og ungene( de er voksne) og forloverne tok imot gjestene og serverte velkomstdrinker.alle gjestene sto klare med hvert sitt glass da brudeparet kom inn og skålte for dem.

Skrevet

Heilt enig med deg!

Vi skal gifte oss 5.august, og ville aldri tatt bildene FØR vielsen, for eg vil at mannen min skal FØRST få se meg når dørene åpna seg i kirka, og pappa føre meg til alters ;)

Mamma ville vi skulle ta bildene før vielsen, for d gjorde de, men eg nekta! Har alltid tenkt at mannen min ikkje skal se meg før eg går opp kirkegolvet. Og sånn blir det :)

Toastmaster tar imot gjestene og de får appertif når de ankommer hotellet der vi skal ha festen. Så kommer vi med båt (!) fra fotografen. Så skal alle gjestene klappe oss opp fra båten og til hotellet, tror d blir kjempestilig!

Lykke til alle vordende bruder (og mødre) ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...