Gå til innhold

Kynnere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har det når dere ligger i ro? Jeg har hatt endel av det de siste dagene. Mest i forbindelse med spark. Og mye når jeg beveger meg. Har generellt mye vondt i magen, så vet ikke om det er kynnerne som er vonde. Var hos jordmor i dag, og hun sa at jeg kunne få kynnere når jeg var i ro hvis babyen sparket mye, men måtte følge med om det ble regelmessig. Blir jo kjempe bekymra, for er bare 28+0.. Er det virkelig normalt ha det når en ligger også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg begynte å få kynnere etter ca uke 25, nå er jeg i uke 34. Jeg har fra uke 25 hatt ganske mye kynnere, også når jeg har ligget i ro på seng eller sofa eller sittet stille. Noen ganger kommer kynnerne når jeg går, står, bøyer meg eller anstrenger meg. Jeg tror ikke det er unormalt å ha kynnere når man er rolig og ja, noen ganger kommer det mer når babyen beveger seg masse. Noen av mine kynnere er vonde nederst i magen og ryggen. Men kynnerne er ikke regelmessige. Men det kan noen ganger komme veldig mange etter hverandre på kort stund:)

Håper du ikke bekymrer deg for mye, tror ikke du trenger det:)

Skrevet

Har hatt kynnere siden uke 20! De var kjempe vonde da og hadde sikkert 50 om dagen!! Har blitt mye bedre nå, er i uke 30 nå... Men har fortsatt en del og de er innimellom vonde og! Jordmor sa en gang, da var jeg i uke 24, at hvis ikke noe har skjedd enda så var det lite sannsynlig at disse skulle sette noe i gang nå! Fikk kynnere uansett hva jeg gjorde... Ble sykemeldt på grunn av dem da så kan jo hende at det ble bedre på grunn av at jeg ikke jobber så mye lenger...

Tror ikke du trenger å bekymre deg, er veldig vanlig med kynnere!!

Da har du nok kanskje bare en litt følsom livmor som meg:)

Skrevet

Jeg er 28 uker i dag og jeg får også kynnere ved og sitte rolig. Kan jo da tenke deg hvordan det er når jeg går/trener etc;o). Har hørt at det er helt normalt, så lenge man ikke begynner å kjenne at det presser nedover mot bekkenet.

Skrevet

Jeg har hatt masse kynnere i hele svangerskapet både når jeg har ligget rolig og ellers. det er visst helt normalt. De har vært regelmessige også men det er visst heller ingen fare. ps, de var ikke vonde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...