Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er gravid i uke 11, og har en litt spesiell arbeidssituasjon. Jobber nemlig på kontrakt som fornyes to ganger i året. Jobben er innen skolevesenet, men hos en privat aktør. Det betyr at jeg hver sommer er arbeidsledig og mottar dagpenger i 8 uker.

Stillingen min er 78% - og jeg lurer da på om dette er "nok" til å få fødselspenger, eller om jeg må ha 100% stilling...sorry, men har aldri tenkt over situasjonen tidligere. Hvem utbetaler så disse pengene? Og hvor mye får jeg? Kan neppe regne med arbeidsgiveren min iallefall. Tenkte jeg kunne jobbe endel som vikar i høst, men dette vil jo bare komme til gode på lønnslippen min, ikke i kontrakten. Når man regner ut fødselspenger - tar man da utgangspunkt i arbeidskontrakt eller i lønnslipper/ligninga?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5667348-helt-gr%C3%B8nn-p%C3%A5-dette-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett på fødselspenger selv om du ikke jobber 100%! :)

For å finne ut hvem som betaler ut fødselspengene så må du rett og slett spør arbeidsgiver. Dersom du får fødselspengene fra arb.giver så vil du få feriepenger for hele beløpet neste år. Får du pengene direkte i fra tk, så vil du få feriepenger for de 12 første ukene. (15 første ukene hvis du velger 80% dekning i lønn)

Hvis ikke lønnen varierer noen mnd. med over 25%, så vil du nok få samme lønnen som det du har kontrakt for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...