Gå til innhold

Sit ups?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har jo hørt at dette er helt ok å gjøre fram til 4 mnd, men jeg tør ikke likevel jeg, er redd det ikke er så bra. Tør dere det?

 

Og hva med arm hevninger? Det er vel tunge løft det? Og det skal man jo unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, jeg tør å ta sit ups. i svangerskaps-kalenderen min råder de gravide tidlig i svangerskapet til å gjøre det, de har forklart riktig måte å gjøre det på etc, og det hadde de aldri gjort om det var farlig. armhevinger vet jeg ikke om er skadelig. kommer kanskje an på sin egen kroppsvekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lurt litt på dette selv, men jeg tenker at det vel er OK dersom man er noe trent fra før. Kanskje ikke noe vits i å kjøre på med 500 sit og -push ups om man aldri har gjort det før, men at det er greit å holde formen oppe på det nivået man er.

 

Leste det et sted også at 1. trim bør du vedlikeholde den formen du har og om du ønsker å bli bedre trent bør du vente til 2. trim (men det var kanskje mer på kondis siden).

 

Ellers har jeg hørt fra jm at det viktigste ifht. til form er å holde kondisen oppe gjennom svangerskapet fordi det kan komme godt med under fødsel. Det skal jammen meg noe til når den synker umiddelbart etter postiv test :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja det har du rett i, har nesten ikke løftet en finger siden testen slo ut positivt!

 

Tør liksom ikke. Normalt trener jeg styrke og det har jeg hørt men ikke skal gjøre... mener man skal jo ikke løfte tungt og da regner jeg med at det også gjelder kneløft og greier... Lurte på om jeg skulle be om en time med privattrener, men tør liksom ikke noe før jeg har snakket med jordmor!

 

Har jo vurdert pilates... det er jo jo i hvertfall hoppe fritt.... men jeg har jo ikke råd til å melde meg inn to steder! Ser jo gravide damer i full fart på spinning sykkelen og blir da grådig imponert.. Tror ikke noen kommer til å se meg sånn....

 

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta sit-ups,men helst kun skrå.. planke er også veldig bra:) Du kan jo ta rette sit-ups så lenge det går,men det kan irritere fosteret ..

Jeg er instruktør på treningssenter og det er i hvertfall dette jeg har lært. Jeg tok vanlige sit-ups fram til 3 mnd bare,for da begynte magen å bli litt hard etterpå.. bedre å ta de skrå da.. pilates er ikke å anbefale,med mindre du snakker med treneren veldig godt..

Det er i hvertfall noen av øvelsene der som man IKKE bør ta.. Men planke er supert.. styrker hele magen uten at du presser noe:)

Sykling er også helt supert , dersom du ikke får vondt etterpå.. Og kinesis hvis de har det i nærheten.. sånn ellers er svømming også supert.. Armhevinger kan du ta ,bare pass på teknikken ..

Å løfte over hodet skal man og være litt frsiktig med da man kan ha litt lavt blodtrykk og bli svimmel.. mblir man ikke det er det bare å kjøre på:=)

 

Det viktigste er å holde seg aktiv så lenge som mulig , dersom du ikke sliter med bekkenet kan du gå raske turer,sykle deg en lang tur .. ell..

 

Lykke til og stå på videre;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...