Gå til innhold

Et godt tegn?

Anbefalte innlegg

Det går alltid 12 dager fra EL til mens hos meg. Har derfor ikm i morgen!

Kjente på livmortappen i stad , og den er helt lukket/plugget!

Inne på Pernille.no sidene står det at tappen skal være åpen like før/ under mensen!

Er det et godt tegn at den ennå er lukket hos meg?

Er veldig trøtt!

Føler meg litt utafor!

Løs i magen!

Stiv i lysken, får sting når jeg er ute å går tur!

fryser lett!

Noen andre med erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5666691-et-godt-tegn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Ja det er et godt tegn i tillegg er det jo spennende at du fryser lett og er trett. Alle disse tre tingene var tegn hos meg da jeg ble gravid i mai. Fikk veldig tidlig symptomer..

Og til deg Sukkerklumpen ang livmortappkjenning :

Du må nesten kjenne forskjellen før du forstår hvordan du tolker lukket vs åpen osv. Skjønner du ?

Er lukket iallefall til vanlig (kjennes da bare ut som en ganske hard "topp" liksom. Når den er åpen ved EL og TR kjenner du tydelig at den er "åpen" og myk. Kjennes nesten ut som du kan få en finger inni der .....

Etter hvert som svangerskapet går framover forsvinner hele tappen bakover og oppover så du etter en stund ikke kjenner noe der.......

Da er allerede sliproppen dannet og "propper" åpningen i livmoren. Dette er for å beskytte barnet mor uhumskheter utenfra osv.

Det kan helt sikkert leses mer om den berømte slimproppen på 3. tri - det er antagelig et hett tema der...he.he

Lykke til med kjenningen - det er ganske greit å lære kroppen å kjenne på denne måten. Husk det er tross alt de samme tingene legen kjenner etter for å kunne si at de gravid :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5666691-et-godt-tegn/#findComment-5668139
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...