Gjest -lilly- Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 Endelig fikk vi møte den nydelige jenta vår. 2,5 uke før termin, den 14.juli ble hun født. 2600 gram og 46 cm lang. Fødselen gikk raskt: 1,5 time etter de tok vannet ble jeg mamma for andre gang. Nå er jeg verdens lykkeligste 2 barnsmor ) Masse lykke til dere andre også. Gled dere
Made in Japan Skrevet 18. juli 2006 #3 Skrevet 18. juli 2006 Gratulerer så mye, så deilig med en grei fødsel. Håper det er min tur snart. Kos deg med lille babyen din.
Gjest -lilly- Skrevet 18. juli 2006 #4 Skrevet 18. juli 2006 Takk for det ) Håper det snart blir deres tur oxo. Lykke til )
Gjest Skrevet 18. juli 2006 #5 Skrevet 18. juli 2006 gratulerer kjempe masse med jenta.... har etterlyst deg her inne,så regnet med at du hadde havnet på føden.. jeg venter fortsatt jeg,5dager igjen til termin i dag. håper det skjer noe snart jeg å... klem
Gjest -lilly- Skrevet 18. juli 2006 #6 Skrevet 18. juli 2006 Der var du ja.....) Så du er her enda ja....uffda....du har jo måttet vente kjempe lenge. Går du fortsatt med rier eller?
Gjest Skrevet 18. juli 2006 #8 Skrevet 18. juli 2006 det har vært rolig nå. bare noen kynnere. så ser ut som om jeg må gå en stung til. jeg begynner å bli veldig lei nå... har prøvd alt som er å prøve for å få i gang fødsel,ingenting virker,så jeg får nok bare prøve å ha litt bedre tålmodighet.... men det er ikke så lett. var fødselen grei eller??
på tjukka med nr 2:) Skrevet 18. juli 2006 #9 Skrevet 18. juli 2006 Gratulerer så mye til dere:) Gleder meg til å bli mamma til 2 jeg også.Lykke til videre....
Gjest -lilly- Skrevet 18. juli 2006 #10 Skrevet 18. juli 2006 Har du prøvd bringebærbladkapsler? Kan hende at det var de som satte gang på ting hos meg. Og så skal de hjelpe mot at du ikke revner under fødselen, og det gjorde ikke jeg. Måtte ikke sy et eneste sting. Så det er jeg glad for ) Ellers så stoppet jo riene opp hver gang vi kom på sykehuset. Skikkelig irriterende. Tilslutt fikk jeg legen til å ta vannet. Da hadde jeg 7-8 cm åpning, men ingen rier. Fikk drypp, og hadde jenta mi på fanget 1,5 time etter. Det var jo veldig vondt, men absolutt verdt det. Og så gjorde det jo ikke så mye siden fødselen gikk så fort. Fikk litt lysstgass, ellers ingen smertestillende. Må si at jeg fikk en lett fødsel, og pressrier i bare 5 min. Gruer du deg eller gleder du deg? Uansett er det helt fantastisk å bli mamma )
Gjest Skrevet 18. juli 2006 #11 Skrevet 18. juli 2006 jeg gruer meg ikke i det hele tatt lenger jeg. akkurat nå gleder jeg meg bare til å få vondt (rier) nå skal jeg legge meg å få samboer med på en liten runde,så kanskje det setter i gang ting. kan jo hende det funker denne gangen.. kan iallefall håpe... lykke ti med det nye familiemedlemmet. jeg skal holde de oppdatert om det skjer noe mer.... nattaklem
Gjest Skrevet 18. juli 2006 #12 Skrevet 18. juli 2006 Fødte du før tiden forrige gang også? Jeg er så veldig spent på om jeg må vente til etter termin denne gangen også. Jeg gikk to dager over med min 1.ste. Jeg føler jeg har vært gravid i mange år nå... Det var ikke så lang ventetid forrige gang... synes jeg å huske...
Vespa Skrevet 18. juli 2006 #13 Skrevet 18. juli 2006 Gratulerer nok en gang. Jeg måtte le for meg selv da jeg så at du gikk helt til 7-8 cm uten rie, det manglet ikke mye på at du fødte helt uten rier Har hun allerede tatt igjen fødselsvekta, det gikk raskt. Går det bra med amming? Jeg ser etter et sted der jeg kan skravle og stille spørsmål om babyer, syns ikke at DinBaby så så bra ut men tar kanskje feil. Noen anbefalinger?
Gjest -lilly- Skrevet 20. juli 2006 #14 Skrevet 20. juli 2006 Hei Nille 75* 02.08.06 *Høygravid* ! Jeg fødte 6 uker før tiden med forrige. Så denne gang følte jeg nesten at jeg gikk på overtid....hehe:o) Lykke til med fødselen. Håper du slipper å gå over termin. Klem
Gjest -lilly- Skrevet 20. juli 2006 #15 Skrevet 20. juli 2006 Hei Vespa! Ja helt merkelig å ha kjempe vonde rier uten at det hadde åpnet seg noe mer (fortsatt bare 5 cm), og da jeg gikk en hel dag uten rier så hadde jeg plutselig 7-8 cm. Heldigvis at jeg ikke var hjemme da....hehe... Det går bra med amminga. Er litt sår på brystene men ellers går det greit. Var på apoteket og fikk noen "vidunder-ammeinnlegg" som skal hjelpe. Hun har ikke tatt igjen fødselsvekta enda, men fikk reise hjem siden hun hadde begynt å legge på seg (var nede i 2400g, og fikk reise da vekta viste 2450gram ) Har du msn kanskje?? Går det bra med gutten din? Ammer du? Klem
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 20. juli 2006 #16 Skrevet 20. juli 2006 Gratulerer så mye med jenta:-)
Gjest -lilly- Skrevet 20. juli 2006 #17 Skrevet 20. juli 2006 Takk for det ) Når har du termin Lampe77,spire i magen:-))?
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 20. juli 2006 #18 Skrevet 20. juli 2006 Min første termin er 1 aug... så vi er spente her... gleder oss veldig:-)
0406 Skrevet 20. juli 2006 #19 Skrevet 20. juli 2006 Gratulerer så masse. Kos deg masse med bebisen. Når begynte du å ta bringebærkapslene?
overtids eng0806 Skrevet 20. juli 2006 #20 Skrevet 20. juli 2006 gratulerer så mye!!! Lykke til videre.
Gjest -lilly- Skrevet 20. juli 2006 #21 Skrevet 20. juli 2006 Ja da er det like før. Jeg mente å huske at du hadde termin nesten samtidig med meg (jeg hadde 31.juli). Du må ha masse lykke til ) Er dette ditt første barn?
Gjest -lilly- Skrevet 20. juli 2006 #22 Skrevet 20. juli 2006 Takk ) Begynte med bringebærbladkapslene da jeg hadde 3 uker til termin. Jeg fødte 5 dager etter å ha begynt på de...... Tror du kan begynne når du har 5 uker igjen....
Vespa Skrevet 20. juli 2006 #23 Skrevet 20. juli 2006 Hei Idag er det så varmt at jeg nesten har dratt for å kjøpe en sånn air-condition boks. Vi bor i et gammelt trehus og det er ikke kjølig noe sted. Vidunderammeinnlegg høres veldig bra ut, de i papir fester seg jo bare til brystet når de blir fuktige. Er de i ull eller? jeg er sår og øm og har hatt noen klumper, etter tips på ammehjelpens sider har jeg pumpet ut regelmessig idag hver 2 time og det ser ut til å ha hjulpet på klumpene (tette melkeganger?) men jeg håper det ikke øker produksjonen. Hm. Ellers går alt fint her. Lillegutt er rolig og fornøyd og utrolig søt. Vi har heller ikke tatt igjen fødselsvekta, var 2850, gikk ned til 2645 og er nå 2750.
Gjest -lilly- Skrevet 20. juli 2006 #24 Skrevet 20. juli 2006 Ja i dag har det vært utrolig varmt. Hvor bor du foresten? Vi bor på vestlandet. De ammeinnleggene heter: Mother Mates. Kjøpte dem på apotek 1. Er laget av et slags silikon-plast lignende stoff som skal skylles etter hver amming. Vanselig å forklare, men du kan gå inn på www.mothermates.com og lese mer der. De engangs er jo kjempe vonde ja, når de fester seg til brystet. Så bra at alt står bra til hos dere også. Her går det i soving og spising. Hun er veldig rolig og snill hun også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå