Teri & lille krabbe Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 A+ i urin? Hva betyr det? Står på kortet mitt. Har dere fått vite blodtypene deres btw? Legen min sa at det ikke var noe vits i å teste blodtypen, fordi de kommer til å gjøre det igjen på sykehuset dersom jeg skulle trenge blod uansett?!? Hva er logikken i det da? Hva er isåfall poenget med å teste rh-faktoren min, hvis de ikke kan stole på infoen fra kortet mitt på sykehuset uansett? Hvorfor dobbeltsjekker de ikke det også, hvis det er slik legen sier? Er da minst like viktig at det stemmer? Hvorfor skal jeg ikke vite blodtypen min? Synes det hele er så merkelig...
Hanne og jentungen Skrevet 18. juli 2006 #2 Skrevet 18. juli 2006 jeg vet ikke hva A+ i urin er, det får noen andre ta seg av. hehe:) Ingen spørsmål er forresten dumme:) Blodtypen din tester de på sykehuset viss du skulle trenge overføring etter komplikasjoner. Rh-faktoren er det viktig at de kjenner til med det samme fordi det kan potensielt være veldig farlig for både deg og ungen om du er Rh+ og babyen er Rh-. Det har med antistoffer å gjøre...! Jeg er ikke den beste til å forklare dette, så andre må gjerne hive seg på
rødhette* Skrevet 18. juli 2006 #3 Skrevet 18. juli 2006 Vet ikke hva A+ i urinen betyr... Men jeg fikk vite blodtypen min, ja. I papirene jeg fikk tilsendt fra legen etter blodprøveresultatene var kommet, stod både rh-faktoren, resultat fra rubella- og taxoplasmose-test og blodtype... Så jeg har blodtypen min svart på hvitt, jeg...
Teri & lille krabbe Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 18. juli 2006 he he... det er jo nesten så jeg begynner å lurer på om han loker fullstendig, og har skrevet blodtypen min i "urinboksen". vet jo at jeg er rh+, så slipper å bekymre meg for faktoren- men synes det er rart at alle bortsett fra meg ser ut til å vite blodtypen sin? hvordan mene at det er unødvendig å vite på forhånd?
Gjest leelu23 *25.11.2006* Skrevet 18. juli 2006 #5 Skrevet 18. juli 2006 Nei.. hva a+ betyr vet jeg ikke, men kan svare på det med resus faktoren, fordi jeg er Resus - det er ikke farlig for hverken ungen eller meg- men det skal tas ekstra blodprøver av alle som er resus minus i uke 32 og 37. VIKTIG! og dette står på helsekortet ditt. grunnen er at babyen "mest sansynelig" er resus + da 85% i norge er det og 15 % resus - også får du en sprøyte i lår/rumpe etter fødsel slik at det ikke skal dannes antistoffer NESTE gang du blir gravid Så hva legen din mener med at det ikke er viktig å sjekke blodet ditt høres helt borti natta ut for meg ....
Hanne og jentungen Skrevet 18. juli 2006 #6 Skrevet 18. juli 2006 Det er viktig å sjekke Rhesus-faktoren og antistoffer, men selve blodtypen er ikke så viktig. Den tester de uansett viss det skulle oppstå komplikasjoner på sykehuset, men det har ingenting å si viss alt går som normalt:) Jeg aner ikke blodtypen min jeg:) legen min sa at de har slutta å teste det.
Teri & lille krabbe Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2006 å ok, så da stemmer det da? synes bare det virker som om alle andre har fått testet begge deler- ble litt skeptisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå