Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har noen kloke tips eller revolusjonerende ideer til hvordan jeg kan slutte med morgenpuppen? Hun får kun om morgenen (snart 15 mnd), og våkner rundt fem, hyler til hun får puppen, og sovner ikke alltid etterpå. Resultat: sliten mamma, våken pappa og ingen sover godt. Tar ikke smokk. Noen med erfaring?

MAA

Fortsetter under...

Det er nok bare å la pappaen ta henne om morgenen, og passe på at hun ikke ser deg. Han kan prøve å tilby henne noe annet, enten vann eller melk, og hvis hun ikke vil sovne igjen, la hanm stå opp med henne.

Etter bare et par-tre dager bør hun ha vent seg til å ikke få¨pupp, men han bør nok fortsette å stå opp med henne i minst en uke.

Kjenner noen som prøvde dette. Problemet var at utslitt mor ikke KLARTE å bli holdt våken av leven selv en eneste morgen fra kl 5 og utover mens far tilbød "noe annet" og mor var ute av syne. Altså gav hun opp etter et kvarters tid, og kom med puppen alikevel for å få sove igjen etterpå.

Må legge til at dette var en mor som p.g.a. smerter ofte ikke fikk sove før langt utpå morgenkvisten, altså som hadde et problem med soving uavhengig av det å ha småbarn.

Løsningen ble i hvert fall at JEG hadde ungen, som var rundt 12 mnd, hos meg i mitt hus en natt, sto opp kl 5 og gav ham grøt. Ikke noe problem her. Hjemme hadde han nok en idé om at mor kanskje var i nærheten, selv om han ikke så henne. Altå mer vits i å stå på krava/hyle. Neste morgen aksepterte han grøt hjemme av far.

Her i huset gjorde vi sån at pappa begynte å stå opp kl 05 med gutten. Han gjorde det tre ganger på rad og det gikk helt fint. Jeg var kjempespent på hvordan det skulle gå den 4 morningen da jeg skulle stå opp med han. Det gikk helt fint.

Etter ca 1 ukes tid sluttet han å våkne kl 05........sov gjerne til 06 eller 07.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...