Gå til innhold

overvekt og graviditet

lengter daler ned i skjul...

Anbefalte innlegg

er alle her gravide? har ikke vært på dette forumet før... er inne på bli gravid... er kraftig overvektig og sliter med å bli gravid... noen som er i samme situasjon? eller er det mange som har klart å bli gravide til tross for overvekt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5666260-overvekt-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

Jeg er nå den stolte mor til ei snart 6 uker gammel tulle. Jeg hadde startproblemer, hadde 2 spontanaborter, men da jeg ble gravid for 3. gang klaffa det. Jeg gikk opp til sammen 8 kg i svangerskapet. Det er bare å tenke positivt og spise sunnt, så ordner det seg for de fleste. Ikke la det bli et hinder for deg at du er overvektig, Selv hadde jeg start-bmi på 39 da jeg ble gravid. Man må bare prøve, og ta det derfra.

Ønsker deg alt godt! Lykke til!

Overvektig her også, gravid i veke 19, så ikkje gi opp!!! Veit ikkje kva du meiner med kraftig overktig - det er jo så forskjellig kva ein legg i det. Men eg er 174cm høg og var 104kg i utgangspunktet, altså ein del for tung. Eg trudde det vart vanskeleg fordi eg er overvektig og fordi eg røykte (slutta no), i tillegg var eg veldig opptatt av at vi prøvde så eg var redd forat for masse fokusering også skulle gjere at det tok lang tid. Men eg slutta på p-pillen i midten av februar og vart gravid tre veker seinare...så ikkje gi opp! Klarer du gå ned medan du prøvar (på ein sunn måte med ofte og mindre mat, ikkje hestekur elller pulver eller sånt), er det sikkert bra (redd eg skal slite på slutten), hvis ikkje trur eg det går bra likevel! No skal ein jo helst vere vidundermenneske på dei fleste område før ein får barn, men det er ikkje sååå mange år sidan folk ikkje brydde seg om verken det eine elelr det andre som vi tenkjer på i dag....men no har eg visst skrive meg ut på viddene og meir enn langt nok, så då vil eg berre seie LYKKE TIL!!!

heihei....

da jeg sluttet på p-pillene var jeg 125 kg og er 168 høy...så dere kan regne selv..ikke bare en smule overvektig..hadde mensen tre ganger så satt den...er nå 2 og en halv mnd på vei til å bli mor til to...men denne gangen starter jeg på den vekta jeg slutta på forje gang....og det er uaktuelt for min del å legge på meg like mye som sist...var 86 kg den gang da jeg var 6 mnd på vei...så jeg la på meg 39 kg på 4 mnd å det var tungt...veldig tungt...å fy som de satt de kiloene....har heldigvis gådd ned til 120 kg nå...og håper det fortsetter den veien..eller står støtt der jeg er nå...

Vi hadde veldig problemer med å bli gravid første gangen (men nå kan dette skylde mine endometriose-problemer og da) Etter å ha prøvd å 4år, fikk jeg en pergo kur av gynekologen min. Det var fullt klaff på første forsøk. Nr 2, behøvde jeg ikke prøve på en gange ;) Hehe... Så nå blir det to tette barn her!

Min startvekt var 132, og 1,68høy, så jeg er ikke lita nei...

Annonse

jeg er veldig overvektig. rager 160 over havet og er mange år siden jeg passerte det tresifra tallet...

har derimot ikke hatt noen problemer med å bli gravid. førstemann kom etter en prøvetid på to uker. denne gangen var det første forsøk. har gått ned nesten 20 kilo på under et år (tok et halvt år cirka) før vi forsøkte på den i magen. vet ikke om det har noe å si.

tror nok det er veldig individuellt uansett bmi hvor fort man blir gravid og jeg tror også en del ikke får hjelp fordi legene ser seg blinde på vekta i stedet for å finne problemet og rette på det...

Jeg er også happily gravid, har under 9 uker igjen til termin... Med en utgangspunkts-vekt på 125-127 ( spørs hvilken vekt jeg gikk på ;P ) kg, samt at jeg er 182 cm høy...

Sluttet på pillen ca 6 mnd før unnfangelsen, men det er jo normalt etter lange perioder med p-piller. Så ikke noe problem her...

Du som skriver at du gikk ned først og så ble gravid,- det kan ha hatt veldig mye å si. Etter å ha mistet vekt blir vi med en gang veldig mye mer fruktbare :)

Lykke masse til med prøving og svangerskap :))) Er ganske så kjekt,ja !

Eg vart gravid ved eit "uhell", dvs, "skjer det så skjer det, men helst etter at me har gifta oss".. Sånn vart det ikkje, babyen kjem 6mnd før brudlaup. Men ingen prøving her i gården, og eg er inga lita tulle. Så det er så individuelt korleis det går. Lukke til i all fall. Håpar den sit snart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...