Gå til innhold

November: Noen fra Stjørdal som har lyst på kattunge?


msbu

Anbefalte innlegg

Har 4 nydelige kattunger. 2 grå m svarte striper (tigermønster), og 2 langhårete svarte. De er 7 uker gamle, husrene, vant til bilkjøring, vant til hunder. Kattungene er uavhengige av sin mor, og er klar til å gis bort.

 

Hvis noen vet de vil ha en av kattungene, vær så snill å svar i dag, ellers vil de nok bli avlivet (snufs)

 

PS. Alle er hannkatter!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kattunger er IKKE klare til å gies vekk når de er 7 uker gamle!! Selv om de tilsynelatende ser ut til å være uavhengige av sin mor, er det ganske mange "katteting" de bør lære seg fortsatt, som de lærer av søsken osv...Blir provosert av at noen faktisk kan gi vekk så små kattunger, men håper i det minste det er pga uvitenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet de skal være 8 uker gml, men noen få dager før 8-ukersdagen spiller da vel liten rolle. Dessuten er det ingen som har sagt at de på død og liv må skilles fra mora akkurat nå, bare at jeg ville vite nå om noen vil ha dem eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig her, håper det er pga uvitenhet, mange som sammenligner katter med hunder, og hunder er som mange vet, leveringsklare når de er 8 uker.

Dette gjelder IKKE kattunger. Det er mange grunner til at de bør være hos mamman sin til de MINST er 10 uker gamle (helst 12)

Jeg ville ikke tatt sjangsen på at min nye kattunge skulle vokse opp til å bli utrygg og ulykkelig fordi den ble tatt for tidlig fra mor og kullsøsken..

Du skriver også at de vil bli avlivet hvis du ikke finner hjem til de, ikke for å være frekk, men burde du ikke tenkt på det litt før? Er klar over at uhell kan skje, og håper kattemor blir sterilisert så fort det lar seg gjøre, så du ikke ender opp med flere kull som du ikke har gode hjem til.

Har du forressten undersøkt med dyrebeskyttelsen om de kan ta i mot kattungene når de er gamle nok, kanskje de har noen på liste som ønsker seg kattunger? Det er jo ferietid og disse organisasjonene blir vel rent ned av telefoner om hjemløse katter for tiden, men er vel verdt et forsøk.. :)

Hva med lapper og annonser i avisa? Lykke til med jakten på nye hjem, og jeg håper du lar de bli noen uker til, så de får den beste starten på livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som vi har fått beskjed om fra ulike hold, bl.a. dyrebutikken etc, er at de kan gis bort når de er 8 uker, evt. 8-9. At de virkelig ikke er leveringsklare da er ukjent for meg, så da er det nok uvitenhet og feilinformasjon som er problemet.

 

Å ja. både p-piller og sterilisering har vært tatt opp her i huset, men pus kom oss i forkjøpet, dessverre. Det var aldri planen at det skulle bli kattunger her hos oss. Men når uhellet først var ute var vi enige om å prøve å få gitt dem bort. Uansett resultat har de iallefall hatt det bra her hos oss, og det er faktisk mer ansvarlig å få avlivet "uønskede" katter, enn å kaste dem i elva, forlate dem eller andre forferdelige ting mange utsetter sine katter for. Snakket med en familie her i dag som fant en forlatt kattunge på E6, stakkars pus. Det var forresten sånn vi fant vår katt også, forlatt, utsultet og avmagret.

 

Men jeg kan trøste alle med at nå skal det bestilles time til sterilisering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Ja, er nok ganske mange som er feilinformerte ang dette med alder, også desverre mange på dyrebutikker rundt om. Men tenker nok at det som står i kattebøker og som veldig mange veterinærer sier, samt professorer og lærere ved vetrinærhøyskolen, rangerer høyere i kurs, de burde jo vite best :)

Ofte er disse pusene litt lure, og sånt skjer jo fort -ikke er det helt enkelt å få det med seg at de har kattebarn i magen heller, før det er "for sent" ;)

Ja, erru gæærn, å få avlivet kattene er jo mye bedre enn å sette de ut, kaste de i elva, eller forlate de, jeg kan bare ikke forstå at noen mennesker kan få seg til å gjøre noe sånt. Det er jo ofte kostnader med å få avlivet dyr på en human måte, men det er jo noe man må regne med når man har dyr, man må regne med "uforutsette" utgifter..

Håper noen vil ha søte små kattegutter, da! Vi hadde to kattegutter som forlot oss for snart 3 uker siden, og jeg savner de ennå -skulle gjerne beholdt de begge to! Men 3 katter holder vel muligens, og kattebarn blir jo også store... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kattunger bør være 12 uker gamle, gjerne så gamle som 14 uker før de blir gitt bort.

 

Det er lett for at katter blir gravide selvom man ikke hadde tenkt det slik, men da må man ta ansvar og få gitt dem et fullverdig liv. Å avlive dem er bedre enn å kaste dem på elva etc, men ikke så bra som å sørge for at de får det fint!!

 

Håper dine hannkatter får et fint og godt liv!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere behandler msbu dårlig her. Hu prøver jo bare å redde livet på de små nøstene sine, med å høre etter her om det er noen her inne som har lyst på noen av de. Og så rakker dere ned på henne og blir til den debatten om alder, p-piller og sterilisering. Hu behøver jo ikke å gi de fra seg med en gang, bare hu vet det er noen som vil ha dem. Skjerp dere folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var slett ikke ment å behandle henne dårlig, jeg fikk rimelig kjapt svar på det jeg ønsket å vite, nemlig om hun var klar over at de bør være 12 uker, og det vet hun jo nå, og hun har jo også forklart at hun gjør hva hun kan for å finne hjem til de små nøstene, og det holder da i massevis for meg :) Kan ikke se at noen av de som har skrevet noe svar her har rakket ned på henne, men det er nå bare meg -var iallefall ikke min hensikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...