Gå til innhold

Folat..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hørt at de nye retningslinjene sier at man skal ta folat når man prøver å bli gravid, så lenge man er gravid og ammer. Har desverre ikke kilden til deg, men tror du finner det med et søk på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt litt forskjellig ang dette. Venninnen min er utdannet lege i England og hun mente at man skulle bare ta folat før man planla å bli gravid, og at det ikke hadde så mye å si etter at graviditeten var bekreftet.

Jeg tror selv at det er lurt å ta det de 3 første mnd i svangerskapene. Mener at jeg så på de bloprøvene jeg skulle ta at de skulle skjekke hvor mye folat det er i kroppen...

Du får snakke med legen din, de har vel svar på dette selv om det nok er forskjellig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. De sier at man skal ta det mens man prøver å bli gravid og de tre første mnd, det er for å forebygge ryggmargsbrokk og andre misdannelser på fosteret. De undersøker lageret med Folat i kroppen din når de tar blodprøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan bare fortsette å ta folat gjennom hele svangerskapet, det gjorde jeg forje gang gjennom multivitamin for gravide med 400mcg folat.

Det er det samme med folat/folsyre som de andre b-vitaminene, nemlig at de alle er vannløslige....

Så det kroppen ikke trenger skiller kroppen seg av med på egenhånd gjennom urinen.

Så nå vet du det ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...