Anonym bruker Skrevet 18. juli 2006 #1 Del Skrevet 18. juli 2006 Kan vi fortsette å ta folat etter de tre første månedene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liten gutt & spire Skrevet 18. juli 2006 #2 Del Skrevet 18. juli 2006 Har hørt at de nye retningslinjene sier at man skal ta folat når man prøver å bli gravid, så lenge man er gravid og ammer. Har desverre ikke kilden til deg, men tror du finner det med et søk på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kromis Skrevet 19. juli 2006 #3 Del Skrevet 19. juli 2006 Jeg har hørt litt forskjellig ang dette. Venninnen min er utdannet lege i England og hun mente at man skulle bare ta folat før man planla å bli gravid, og at det ikke hadde så mye å si etter at graviditeten var bekreftet. Jeg tror selv at det er lurt å ta det de 3 første mnd i svangerskapene. Mener at jeg så på de bloprøvene jeg skulle ta at de skulle skjekke hvor mye folat det er i kroppen... Du får snakke med legen din, de har vel svar på dette selv om det nok er forskjellig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe82 Skrevet 19. juli 2006 #4 Del Skrevet 19. juli 2006 Hei. De sier at man skal ta det mens man prøver å bli gravid og de tre første mnd, det er for å forebygge ryggmargsbrokk og andre misdannelser på fosteret. De undersøker lageret med Folat i kroppen din når de tar blodprøver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diamond Skrevet 20. juli 2006 #5 Del Skrevet 20. juli 2006 Ja du kan bare fortsette å ta folat gjennom hele svangerskapet, det gjorde jeg forje gang gjennom multivitamin for gravide med 400mcg folat. Det er det samme med folat/folsyre som de andre b-vitaminene, nemlig at de alle er vannløslige.... Så det kroppen ikke trenger skiller kroppen seg av med på egenhånd gjennom urinen. Så nå vet du det ;o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mellus Skrevet 21. juli 2006 #6 Del Skrevet 21. juli 2006 Bare ta de. Ikke farlig.. Jeg skal ta de hele livet jeg.. Pga høyt kolesterol.. Så bare spis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå