Gå til innhold

Hei Allesammen:) Er helt ny her og gravid for første gang!

Anbefalte innlegg

Har vært litt inne å sett på det dere har skrevet...får svar på mye her...ting man har tenkt på selv! Logget meg på for første gang i går...tenkte det hadde vært koselig å snakke med andre gravide:) Noen som har spesielle råd eller lignende...? så hadde jeg blitt gla`! Er i uke 15 no, så energien er kommet tilbake! Jippi! Var ikke helt planlagt dette, men jeg & min samboer gleder oss veldig til den lille kommer! Men det er helt nytt for oss begge! Det er alt fra glede til engstelse...men sånn er det vel det skal være!

klem fra mei...

Fortsetter under...

Annonse

du er ikke rødhette du? blir litt forvirra:)

så man får ikke vite mer nøyaktig termin på første UL?

11 januar er regnet ut fra legen etter første menstrasjonsdag...hadde håpet på mer nøyaktig no når jeg skal på UL...? Januar-klubben??

Hehe, jeg skal prøve å spesifisere litt :)

- jeg er IKKE rødhette, jeg er ka-ping! :)

- man får vanligvis vite termin på ordinær UL, saken er den at jeg hadde såpass lite peiling på termin pga manglende mens at jeg fikk en UL nå for å sondere terrenget litt. De fant ut idag det jeg hadde mistanke om, at jeg er ca 16 uker på vei. Altså skal jeg inn igjen om to uker så jeg kommer i "riktig" tid for UL. DA får jeg termin :)

- du får mest sannsynlig ny termin på din ul, ikkeno problem :) Statistisk føder fler kvinner rundt UL-dato enn mensdato, så den er mer nøyaktig den ja.

- Januar-klubben er forumet for de som har termin i januar. Til venstre i skjermbildet ser du et orange felt med blant annet "hovedside", "din egen side", "fra uke til uke" osv. Der ser du også "terminklubber". Klikk der, og velg "januarklubben". DER holder vi til, vi med termin i januar :) Velkommen!

Håper dette klargjorde litt?

klem fra meg og knøttet

ps: hvis du går inn på "våre album" i det nevnte orange feltet, velger K og så ka-ping, kan du se UL-bilde av knøttet mitt, tatt idag!

Ok...den er grei ka-ping!:)

Takk for infoen...da ser jeg frem til å få vite mer nøyaktig dato...men den er nok ikke ulik den jeg har, for det er ikke mange dagene jeg evt har "blingset" på datoen... skal klikke meg inn både her og der å titte... vet du om det er gutt eller jente da?:)

Annonse

Det blir kanskje ei lita jente! hihi :) Noe som passer utmerket siden vi har ei jente på 2 år fra før...

grunnen til at jeg er så usikker på termin er at jeg ikke har hatt mens siden 2003, før jeg ble gravid med datteren min. Jeg hadde en liten blødning da jeg satte inn hormonspiralen, og en liten blødning da vi tok den ut i slutten av mars. Det tok bare 1 1/2 mnd før jeg ble syk - kvalm, svimmel osv. Gravid ja :) Så som du skjønner så har det vært litt i det blå om jeg er 14, 16 eller 18 uker på vei... antageligvis er jeg 16, og får altså ny ul om to uker for å fastslå dette nærmere. De kommer til å sammenligne hode- og beinmål av knøttet både for å se vekst og hvordan hun ligger an i skjemaet. Ikke meg imot å få sett miraklet en gang til :)

Takk for det:) vi hadde ikke planlagt det, men gjorde ikke så mye for å forhindre det heller...tenkte det at det skjer når det skjer...tok en tid da...har gått ett år uten prevensjon...! Men vi gleder oss vi oxo!!

Ja nok til at folk stadig spør meg om jeg har lenge igjen. JAAA klart jeg har lenge igjen jeg er jo bare 4mnd på vei.. hehe.. men jeg trives med magen min jeg, liker å være gravid, føler meg så pen :) hihi... dessuten er det ikke sikkert jeg skal ha flere barn, så jeg skal nyte denne graviditeten fullt ut!

Hva med deg, har magen dukket fram enda?

artig det da! Min lille livsendring i håp om å gå ned noen kilo ble jo brått avsluttet, så vi får ta det på side to!:) Vi har planer om denne ene lille, så er nok første & siste gang jeg er gravid! Første mnd var slitsomme, men nå er alt så mye bedre! Har fått litt mage ja...nå har jo den aldri vært helt flat, men den er hard, og folk ser at den har vokst:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...