Gå til innhold

April: Det klør-det klør-det klør!!!!!!!

Anbefalte innlegg

DET KLØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØR!!!!!!!!!!!!!! Nå er jeg lei!! Ble bitt av mygg (tror iallefall det var mygg...) i Danmark, og har overlevd siden da ved hjelp av aloe vera og eurax, men nå holder jeg ikke ut lenger. Det er 14 dager siden jeg ble bitt, og det blir bare verre og verre. Nå har jeg de to siste dagene fått elveblest lignende utslett rundt stikkene, og det svir når jeg får vann eller salver på. hevelsene er på størrelse med en femmer, og det ene har snart 5 cm radius...! Og den ene tommelen min er over 1 cm tykkere enn den andre!I natt våkna jeg flere ganger pga kløen! *sukk* Bestemte meg for å gå til legen, men fastlegen var på ferie, og ble henvist til et annet legesenter. De hadde ikke ledig. Ringte daglegevakten, men de hadde ikke tid. Så må jeg kanskje sitte på legevakten i kveld -på bursdagen min til og med!! :( Nei nå er jeg lei! *sukk*

Fortsetter under...

Oi - er du allergisk mot mygg og diverse insekter kanskje?

Eg blir kjempe hoven og klør i mange dager etter at eg blir stikket av mygg. Var i kristiansand for noen år siden og ble stukket på låret - eg hadde en kul som me såg gjennom buksen og dagen etterppå så kunne eg ikke gå på foten, det var så vondt.

Men det gikk over etter 3-4 dager...

men 14 dager er veldig lang tid. Håper du får komt deg til legen i dag og få noe du kan smøre på og eventuelt noe allergi tabletter. ;)

Håper at du slipper å sitte på legevakta hele kvelden siden det er bursdagen din - du må jo prøve å nyte sommerværet som me fikk idag!

Klem igjen!!

Hjelper det å ta en sånn allergi tabl.? Cytek eller hva det heter... En venninne av meg var også veldig hovet etter myggstikk (tror ikke at hun er allergisk mot mygg) og med en allergi tabl. reduserte hevelsen (større enn en fyrstikkeske) til en str. på kronestk... Det er kanskje verdt å prøve? Du får jo ikke noen alvorlig bivirkning av allergi tabl. heller. (verre for ammende...)

Var på legevakten i går, men fikk ikke særlig svar der :( Fikk antihistaminer for å dempe kløen. Resten måtte jeg bare vente til gikk over av seg selv. Men hvis det ikke har roet seg utover morgendagen tropper jeg opp på legevakta igjen! Anklene mine ser ut som da jeg var høygravid -bare at de er lilla, gul og blå i tillegg... Måtte ha langbukse på i dag (I steikende solskinn!!) for folk ville ellers ha trodd at jeg ble banket opp...Det ser virkelig ille ut!!! JEg nekter å tro at dette ikke kan behandles på en kjappere måte enn å vente til det går over! Han tok ikke engang noen blodprøver el.l... Det kan jo være noe alvorlig..eller det kan ikke...men de burde da sjekket bedre?? Jaja...får se det litt an, da..

Har du tidligere fått bekreftet om du er allergisk mot diverse?

Kanskje tatt en ny test etter som du har fått barn.

Etter min første så forsvant det meste av allergiske plager, etter hu andre var det litt pollen eg reagerte på og nå etter LillePia - denne våren og sommeren har eg vore ekstremt allergisk igjen. Så eg skal bestille time til ny allergi test nå etter at legekontoret er ferdig med ferien. Klør meg i hjel...

Men får håpe at du slipper å oppleve dette her igjen! ;)

hei! Takk for tips! Har aldri vært allergisk mot noe før... Har reagert på enkelte matvarer med at jeg har fått mageknip o.l., men aldri kløe og slik som nå. Men nå er det heldigvis på retur! Ser fremdeles mørbanka ut, men det klør ikke lenger, og hevelsene har blitt betraktelig mye mindre, så nå ser det heller lyst ut.. :) -endelig...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...