Gå til innhold

Anbefalte innlegg

er 6,5 mnd. - 2 mnd prematur..

han vil ikke ha grøt..

ikke skive...ikke skive dyppet i melk heller

skal jeg prøve med middag? (har smakt ei t skjei potet...)

eneste jeg får i an sånn noenlunde er solskinnspurre... han gaper ikke akkurat etter det men det går ned når han får det i munnen, spytter ikke ut..

Fortsetter under...

Jeg har ikke erfaring med akkurat dette, min sønn liker grøt. Men helsesøstera sa til meg at om han ikke ville ta grøt kunne man forsøke med moste poteter, gulrøtter, avokado eller lignende (+morsmelk/mme) i begynnelsen, for så å gå over til grøt etterhvert. Det som også er viktig er at gutten din får i seg jern, jeg har kjøpt sviskesaft som innholder c-vitamin som hjelper kroppen til å ta opp jern fra maten.

Mi jente ville ikke ha grøt når jeg skulle starte med anna en mm.Startet med litt dessert for å venne ho til å spise og gikk over til middagsglass etter ca ei uke,4mnd glass.Og ho spiste de i vel en mnd før vi starta med litt grøt, men jeg måtte blande litt dessert nedi grøter for at ho skulle spise det.Er no 8 mnd og spiser både grøt og middag men er fortsatt ikke glad i brødskive.Men det kommer etter hvert.Ho var 6 mnd da jeg starta med anna en mm.Og jeg ammer fortsatt hele dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...