Gå til innhold

Trenger hjelp av dere damer - noen som kan dele betraktninger med meg???

Anbefalte innlegg

Hei jenter

Jeg håper noen kan hjelpe meg med noen vurderinger her. Er så i tvil om hva jeg skal gjøre nå...

I går var jeg på Ullevål pga lite liv i magen, alt var ok med babyen. Hun har ligget i seteleie siden mai og vi har hele tiden vært forberedet på keisersnitt pga det og fordi jeg hadde det med førstemann. Men, så viste det seg at jenta hadde snudd seg og ligger nå med hodet ned. Jeg har ikke merket noe til det..

Legen som tok ultralyden i går ettermiddag sa jeg kunne velge mellom keisersnitt og fødsel. Må si jeg ble ganske overrasket over det, trodde vel egentlig de var negative til keisersnitt. Jeg ble "tatt litt på senga" og visste ikke helt hva jeg skulle velge. Pga omstendighetene rundt forrige fødsel/keisersnitt valgte jeg keisersnitt denne gangen også.

Jeg skal få en dato av sykehuset i dag.

Men, nå sitter jeg her og er skikkelig i tvil om hva jeg skal gjøre. Kvinnene i min familie er ingen gode fødersker, og jeg ble satt i gang forrige gang uten effekt. De gav meg riktignok bare en gele, men det skjedde ingenting og legen som tok ultralyd dagen etter anbefalte keisersnitt pga andre årsaker. Så det ble tatt 11 dager over terminen.

Jeg har termin 12 . august, så jenta mi vil vel antagelig bli tatt ut i begynnelsen av august.

Nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal prøve å føde normalt likevel. Eller skal jeg gå for keisersnitt en gang til????

Prøver å finne argumenter for og imot begge deler, men klarer desverre bare å se de praktiske akkurat nå og det blir jo litt feil. Er vel også redd for ikke å føle meg som en skikkelig kvinne hvis jeg ikke prøver å føde normalt. Legen snakket igrunn kun om dette å bli satt i gang kontra keisersnitt, og jeg ble litt skremt av det første. Vet at keisersnitt ikke er en "dans på roser", men akkurat nå føles det tryggere.

Beklager at dette ble litt langt, men jeg er så i tvil. Noen som har tanker rundt dette eller opplevd lignende selv.??

Fortsetter under...

Off... Det skal ikke være lett. Det er jo kun du som kan ta valget.

Jeg fødte vaginalt sist, langt på overtid og det endte med store komplikasjoner. Jeg har valgt keisersnitt denne gangen, leger og jordmødre er veldig enige i valget mitt, men sier også at det stort sett går lettere andre gangen.

Jeg føler at valget i utgangspunktet burde være veldig enkelt, grunnet komplikasjonene under forrige fødsel fikk datteren vår CP (svakt ramet, men dog...), og jeg vil ikke ta sjansen på at noe slikt kan skje igjen, derfor keisersnitt. Men så er det jo ofte det beste for babyen å komme ut naturlig, og det kan jo hende det går fint nå...

Nei, veldig vanskelig. Jeg har etter mange lange samtaler med samboer, og mange runder med meg selv innsett at keisersnitt i noen tilfeller er det beste for elle parter, og slått meg til ro med at det blir det denne gangen.

Lykke til, jåper du slår deg til ro med et av valgene snart, du har jo ikke så god tid...

PS! Beklager veldig rotete innlegg...

Huff, det hørest ut som du sliter litt nå ja...

Min første lå i seteleie, og det ble til slutt hastekeisersnitt!! Noe som var for jæ........Mange komplikasjoner i ettertid..Året etter fødte jeg en stor gutt, vaginalt, og dette var en helt ny opplevelse..Og mye, mye bedre.Min 3 ligger nå i seteleie, og det er helt uaktuelt for meg å prøve å føde i sete igjen, så her blir det PLANLAGT KS!!!!

Men....Hadde beibin snudd seg med hodet ned, hadde jeg ikke tvilt ett sekund på å føde normalt..Det er bare fordeler spør du meg med normal fødsel i forhold til KS..

Uansett hva du måtte velge, så lykke til så masse:-)

KLEM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...