Anonym bruker Skrevet 18. juli 2006 #1 Del Skrevet 18. juli 2006 Han får morsmelk annenhver time på dagen, men det er veldig tungvindt for han blir ikke mett. Baby liker ikke grøt og jeg vil ha faste rutiner når vi først begynner....noen tips?? Han får litt banan på dagen og litt middag som siste måltid før han legger seg for natta. Spiser for øvrig ingenting på natta. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5664982-trenger-matr%C3%A5d-til-snart-6-mnd-baby/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akkuratja Skrevet 18. juli 2006 #2 Del Skrevet 18. juli 2006 Heisann. Har du prøvd flere forskjellige typer grøt?? Da jeg starta me grøt til mi tulle begynte jeg med risgrøten som skulle blandes med mm eller mme. Denne syns ikke snuppa noe om, trudde først det var innkjøringsfase, at det var rart med fast føde. Prøvde også maisgrøten med samme resultat. Etter 14 dager med smaksprøver av disse uten noe særlig hell ga jeg nestle sin med havre/hvete som skal blandes med vann. Joda, snuppa likte grøt, måtte lage mer etter hun spiste opp smaksprøve rasjonen på en-to-tre. Denne grøten er lite gluten i så der er ingen problem å prøve å begynne på den dersom du ikke har prøvd den. Bare prøv litt gradvis for å se at han ikke reagerer på den lille gluten som er i. Snuppa hadde gjerne spist mer enn jeg turte gi de første dagene, og på dag 3 skulle jeg la henne spise til hun ble forsynt og da tømte ho hele skåla gitt, en full porsjon. Og smatter og lager masse mmmmm lyder, så tydelig at denne var god. Ellers kan du jo og kanskje gi litt middag tidliger på dagen og litt på kvelden, dersom han ikke spiser så mye av gangen. Og brød kan du jo og begynne med. Har hørt mange som ikke liker grøt men elsker brød. Masse smør og leverpostei og små små biter i starte. Jeg begynte da snuppa var 6mnd og holder ennå på å trene, etter et lite opphold pga ferie. Så nå går d bedre og bedre for hver dag. Fruktomos en gang om dagen er og et alternativ. Men her anbealte helsesøster å ikke gi for mye i en porsjon, de begrene som selges i 4 pk til 4mnd er vistnok for stor porsjon til både 4 og 6 mnd, så et halvt sånn er passe. Litt for mye fiber til de små magene med masse i gangen. Lykke til i alle fall. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5664982-trenger-matr%C3%A5d-til-snart-6-mnd-baby/#findComment-5665202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttelita__ Skrevet 18. juli 2006 #3 Del Skrevet 18. juli 2006 Her var det (og er fortsatt)suksess å ha litt fruktmos/ sviskemos i grøten. MAsse lykketil:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5664982-trenger-matr%C3%A5d-til-snart-6-mnd-baby/#findComment-5665801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2006 #4 Del Skrevet 18. juli 2006 Min baby er også snart 6 mnd, og spiser hver annen time. Han sover rundt. Jeg gir han middag på dagen, og grøt på kvelden samt banan eller fruktpure mellom. Men allikevel vil han ha MME hver annen time. Jeg spurte HS, og hun mente at han var tørst og ikke sulten.. så jeg skulle prøve med vann. Men lillegutt hyler, det nytter ikke. Så jeg tenker at han får få det han vil ha, plutselig er han stor gutt og har ikke "tid" til å spise.. Han er jo mer og mer aktiv, så mat trenger han. Ikke er han "tjukkas" heller.. Du skriver at han ikke liker grøt.. har du prøvd forskjellige grøter? Blande i litt frukt? Vår gutt elsker havregrøt med moset banan i.. Du kan også mose potet, gulrøtter og blande med enten MM, MME, smør, kraft.. det er like fullverdig startmat som grøt. Prøv deg fram, det er ofte bare en liten periode det er rotete med rutinene før det går seg til av seg selv. Jeg tror at barnets mage må skjønne at hver dag kl 1400 (eks) kommer det stort måltid.. slik at småspisingen gradvis blir mindre. Huff, rotete svar - men håper det hjalp deg, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5664982-trenger-matr%C3%A5d-til-snart-6-mnd-baby/#findComment-5670361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå