Gå til innhold

Oktober: Kynnere


lillemor1979

Anbefalte innlegg

Har kynnere så og si hele tiden, det e beskrivelig vondt innimellom. Magen min er stein hard dagen lang, skal til jordmor i morgen på kontroll, er i uke 25 nå.. Kan ikke huske at kynnerene var så intense da jeg gikk gravid sist.. Jobber 60%,å har lyst til å fotsette med det en stund til. men det spørs hvor lenge jeg kan det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

eg og er voldsomt plaget med kynnere, kjente ingenting forrige svangersskap. Hørte med legen, og hun fortalte meg d at siden eg ikke var førstegangs, så ville eg kjenne mer til kynnere fordi kroppen hadde vært igjennom dette før.

 

Vi kan også risikere å få sterkere etterier, noe som eg heller ikke kjente forrige gang.

 

Eg fikk beskjed om å ta d litt mer med ro når eg kjente at d spente seg i magen, d var visst kroppens måte å si fra at "nå må du ta d med ro".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet om dette før, men jeg har et godt råd. Ta det med ro. Ved forrige svangerskap ble kynnerne så sterke at de gikk over i ekte rier, og det var nære på at babyen ble født 1 1/2 mnd for tidlig. Heldigvis klarte de å stoppe det, men det er ikke alltid de gjør. Jeg har mye kynnere denne gangen også og kommer til å ta det veldig med ro. DEt kan faktisk være lurt å slutte å jobbe, spesielt dersom du kjenner mer år du er på jobb. Lytt til kroppen og sanakk med lege/jordmor.

 

Lykke til !

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lurt å ta det med ro ja. Jeg ble sykemeldt på grunn av sterke kynnere. Dette har påvirket livmorhalsen, slik at den har blitt kortere. Nå er vi veldig obs, og jeg tør ikke gjøre mange sprellene, for da kommer kynnerne.

 

I mitt forrige svangerskap gikk kynnerne over til rier, og det holdt nesten på å bli fødsel over 3 mnd før tiden, heldigvis ble dette stoppet.

 

Håper det går bra med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...