Gå til innhold

Overtidsfrustrerte fruer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, alle damer!

Leser innlegg her, og ser at jeg ikke er den eneste overtidsfrustrerte. Er på 5 dagen min nå er og er veldig lei.

Var hos legen 2 dager før termin, og han sa at babyen kom innen to-tre dager, gjett hvem som var spent. Nå i går begynte jeg å få harde og vonde tak som kom jevnlig, men så ga de seg og jeg våknet i dag til morgenen uten baby. Sukk.

Ringte legen og fikk time, og han sa at har det ikke skjedd noe innen fredag skal jeg ringe Ullevål for å komme dit på sjekk og evt bli satt i gang. Da har jeg liksom det å se fram mot. Synes det er dumt av legen å si to-tre dager, hadde regnet med å gå over i utg.pkt.

Sorry overtidsmas, men trenger å lette litt på trykket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er 2 dager overtid, men virker ikke som om han har tenkt til å komme med det første nei.

Har prøvd alt...Kjøre på humpete veier, gå lang tur, sex osv.

Men neida, helt stille! Har hatt masse vonde kynnere i 3 uker, så begynner å bli litt sliten av det egentlig!

Dumt av legen din å si det når han egentlig ikke kan vite akkurat når han/hun kommer! Blir enda lengre å vente av det!

Går hos en annen lege en det jeg pleier, fordi hun er på ferie.

Men må man si ifra til ullevål ang det med igangsetting, eller hvordan fungerer det? har time igjen hos legen på mandag og da er jeg jo 8dager overtid...

hørt mye om at det er farlig for babyen å gå over 14 dager overtid....

Deilig å få lette litt på trykket for de fleste når man går overtid tror jeg:-)

trenger det selv jeg!

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan det er med igangsetting på Ullevål, men legen min ville at jeg skulle ringe dem, så jeg regner med at jeg da får beskjed om å komme for en sjekk der, også tar de det videre derfra.

Kommer vel an på hvor stor babyen er, utvikling, modning osv. kanskje, kusina min sin baby var 14 dager på overtid og 5 kg. (får grøsninger over hele kroppen når jeg tenker på det) og da tok de keisersnitt. Babyen min er det foreløpig normalvekt på, så jeg regner med at det i tilfelle blir igangsetting. Håper på vaginal fødsel, har lyst til å oppleve det, søstrene mine sier det er en utrolig opplevelse.

Skrevet

Hei.

jeg er 8 dager over nå. Min lege har ferie, så jeg ringte selv opp til Riksen og bestillte overtidstime. I utgangspunktet skal denne være 14 dager etter Ul termin. Jeg fikk time på¨fredag når jeg ringte i dag. dette grunnet mye ubehag og lett svangerskapsforgiftning. Pluss at jeg har fått estimert baby til å være ganske så stor. Håper de kan sette i gang på fredag om den ikke har kommet til da.

Vil gjerne føde vaginalt, men ser at keisersnitt muligens er bedre om babyen er så stor som de tror.

I mange tilfeller så lar de gravide gå over 14 dager over om babyen har det bra.

Så tror alle vi overtidsdamer bare må smøre oss med tolmodighet. Og se litt surt på alle de andre som suser inn på føden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...