En liten gutt :-) Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 Jeg går nå i min 11. uke, og jeg kjenner gravidsymptomene som bare det... Men jeg har også endel vondt nederst i magen, akkurat som menssmerter... Jeg vet det er vanlig tidlig i svangerskapet, men når jeg nærmer meg 12. uke, er det vanlig da?? Sikkert bare ubegrunnet bekymring, men har mistet en gang tidligere, og dette barnet er så ønsket at det hadde vært helt forferdelig å miste det! Kunne noen svart meg? Da blir jeg glad. :-)
Lille Mio Skrevet 18. juli 2006 #2 Skrevet 18. juli 2006 Hei Emilypus! Er i ca 5 uke, det er jo tidlig, men har de samme symptomene som deg. er jo litt bekymret også, for har litt blødninger i tillegg, men dette er vel iforbindelse med at jeg faktisk skulle hatt mensen nå. Så hvis du tenker deg om, er dette en uke hvor du egentlig skulle hatt mens? Klippet ut et lite avsnitt til deg som du kan lese på her inne fra "uke til uke": "Det kan også være en liten blødning fordi det egentlig var flere egg som ble befruktet, men at de andre forsvinner. Halvparten av alle tvillingbefruktninger ender som en liten blødning i løpet av de første 12 ukene. Det går helt fint med det fosteret som er igjen, så fortvil ikke." Og husk at stress kan være det verste for fosteret ditt, så ta det med ro og pusle med ting som kan oppta tankene dine på en positiv måte. Vet det er vanskelig, men det kan hjelpe;) Lykke til og nå er det lunsj:))
En liten gutt :-) Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2006 Tusen takk for svar! :-) Jeg har ingen blødninger da... og jeg skulle ikke hatt mens nå, men det er nok helt vanlig med litt menssmerter...:-) Jeg har sommerferie, og prøver å stresse så lite som mulig, og ta meg en lur i løpet av dagen, men er ikke alltid like lett med enda en liten en i huset ;-) Nå skal jeg på ferie til svigers, så da får jeg nok slappet av ;-) Ha en flott dag videre, og takk igjen for svar! Lykke til til deg og :-)
riho Skrevet 19. juli 2006 #4 Skrevet 19. juli 2006 Heisann! Tror det er normalt med litt slike småsmerter i livmoren, og mulig litt mer ved annengangsfødende. Er selv i uke 9 og kjenner slike smerter, selv om det blir mindre av dem. Etter som jeg har forstått ut ifra det jeg har lest er det livmoren som strekker seg som og kan være årsaken til smertene. Lykke til videre!! :-) Mev vennlig hilsen riho
En liten gutt :-) Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 25. juli 2006 Ja det høres jo egentlig veldig logisk ut da :-) er sikkert bare det som skjer! Nå er jeg snart ferdig med 12. uke, og smertene har blitt litt svakere heldigvis :-)
Anonym bruker Skrevet 2. august 2006 #6 Skrevet 2. august 2006 Hei på deg! Jeg er i 11. uke og har fortsatt hatt litt murring i magen nå og da. Det kan gå flere dager mellom hver gang, men det er ikke så stikkende som det var i begynnelsen av svangerskapet. Jeg har lest/søkt en del om dette på nettet, og det står at dette er helt vanlig, pga at livmoren skal vokse så mye. Det var også snakk om noen livmortråder som "strakk seg" og som kunne være ganske smertefullt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå