m*78 Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 Hei, er 35+1 i dag. Babyen min har ligget med hodet ned i flere mnd. å regnet med at der lå den godt! Men var nok ikke helt enig selv, etter mye bevegelser i et par dager snudde den seg på tvers! Både kjente og så det utenpå magen at den flyttet seg. Nå har den flyttet å flyttet i alle mulige retninger, aner ikke lenger hvilken vei den ligger, men hodet er ikke ned mot bekkenet i allefall. Den kan vel ennå snu seg ned igjen, men lurer på om det er vanlig å bli sendt til undersøkelse, evt.snuing nå før fødselen? Skal til legen på torsdag, så får vel svar da, men tenker en del på dette nå da... Er andregangsfødende, kanskje vanlig at babyen driver på litt slik, å ikke legger seg til rette før fødselen starter? Håper noen kan svare meg )
Linda - mor til to! Skrevet 18. juli 2006 #2 Skrevet 18. juli 2006 Sist jeg var hos jordmor, så snakket vi litt om dette. Hun sa at babyen min har snudd seg, men ikke festet seg (har termin 6/9) og at det var ganske vanlig på andregangsfødende at de ikke festet seg overhodet - men bare legger seg til rette når de er 'klare' Vet ikke om dette hjalp deg noe, men jeg stresser ikke med at dette barnet ikke har festet seg, og fortsatt spreller rundt som en fisk der inne..
Surredama Skrevet 18. juli 2006 #3 Skrevet 18. juli 2006 Min lå i seteleie når jeg var i uke 33/34, i hodeleie i uke 35, men snurret rundt en del. Så fikk beskjed fra jordmor at hvis han ikke lå i hodeleie i uke 36/37, så ville jeg bli sendt på ultralyd på sykehuset (St. Olav i Trondheim) for å sjekke leie og så få time til å diskutere evt snuing. Men bebis la seg til slutt med hodet ned han, og har blitt liggende slik, så jeg slapp unna alt det der. Det virker som det er ganske forskjellig praksis på sykehusene rundt om i landet hvor vanlig det er å prøve snuing...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå