Gå til innhold

Argumenter for KS

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er førstegangsfødende - kun litt over 11 uker på vei. I mange år har jeg visst at det må bli KS på meg, tanken på fødsel får meg til å freake helt ut. Jeg har nå lest noen av innleggene under her, og ser at folk ikke får sove om natten, gråter osv ved tanken på fødsel. Selv har jeg hele tiden hatt KS som utgangspunkt, og tatt det for gitt at jeg vil få innvilget dette. Har ingen medisinske grunner, men er SYKT redd for smerter,- det å ikke komme ut av fødselssituasjonen.

Har ennå ikke vært hos lege, men har fått time i midten av august. Vet at legen er en damei 50-åra, og er nå livredd for at hun skal være en hard nøtt som ikke vil hjelpe meg å søke om keisersnitt. Mannen min skal derfor være med meg denne første gangen. Vil hun ikke hjelpe meg bytter jeg lege...Jeg NEKTER nemlig å føde. Ser heller ikke noe poeng i å snakke med gaia-jordmor ettersom jeg ikke vil at noen skal overtale meg. Hvem avgjør om jeg får keisersnitt, lege eller jordmor, fastlege eller sykehus? Har forøvrig valgt Ullevål som sykehus.

Hadde vært fint å høre andres tanker rundt dette, og hvilke argumenter dere har brukt for å få innvilget KS (ikke medisinke grunner) Kjenner at panikken er i ferd med å ta meg hvis jeg ikke får til dette.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5664105-argumenter-for-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du :) Har dårlig tid så må svare litt kjappt nå, men ville bare si at gaia-jm IKKE er der for å overtale deg i det hele tatt ! Tvert imot ! Hun hjelper deg å takle angsten (ikke overvinne den nødvendigvis), men hun hjelper deg å prate om dette så du ikke føler deg alene og dessuten får klarert en del tanker osv. I mitt tilfelle har jeg fått ks pga gaiajordmor, som hjalp meg med å skrive en journal til ks-legen slik at det gikk lettere fra meg. Er lettere å få innviglet ks dersom man kan dokumentere at man har gått i "terapi" hos en gaia-jm !

Så da vet du iallefall det :) Lykke til og beklager at jeg må være kort !

Må løøøpe :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5664105-argumenter-for-ks/#findComment-5665004
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...