Tara77 Skrevet 18. juli 2006 #1 Del Skrevet 18. juli 2006 Dattteren min ( som blir 2 år om en uke ) har alltid vært en morgenfugl men i det siste har hun våknet så fryktelig tidlig. Hun våkner mellom halv fem og fem, og gråter + roper på mamma ( Vil ikke sove igjen når hun først har våknet ) Vi har prøvd å legge henne senere på kvelden men hun våkner til samme tid hver morgen uansett. Hun nekter å sove på dagen, så hun er helt utslitt i fem tiden, og det er da et slit å holde henne oppe til minst klokken seks. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen gode råd ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5663809-noen-gode-r%C3%A5d-ang-min-lille-morgenfugl/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. juli 2006 #2 Del Skrevet 18. juli 2006 Har ingen gode råd,men sånn var småen her også en periode...våknet fem-halv seks om morran...men det gikk over av seg selv..veldig slitsomt da...men du får henne ikke til å ta en liten dupp rundt tolv da så hun holder ut litt lengre på kvelden?det gjorde mini her hvertfall og da kom vi inn i riktig gjenge igjen... Lykke til ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5663809-noen-gode-r%C3%A5d-ang-min-lille-morgenfugl/#findComment-5664439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nungo Skrevet 18. juli 2006 #3 Del Skrevet 18. juli 2006 Jeg husker at jenta vår også hadde en slik periode, men det gikk over igjen (men det er ille når det står på!) En ting som i alle fall IKKE hjelper hos oss er å legge henen senere. Det høres nesten ut som jenta di får for lite søvn? Det hadde vært lurt om hun kunne sove litt på dagen. Jeg husker godt at jenta vår også hadde en periode da hun ikke ville sove på dagen og så var hun kjempesliten rundt kl. 16/17. Men da lod jeg hennes faktisk sove så sent - 1/2 - 1 time, og så la jeg henne på ordentlig igjen rundt 20:00. Det var ikke noe problem. Hun er snart 3 år og har vel egentlig sluttet å sove på dagen, men det hender hun blir svært trøtt rundt kl. 16/17 og da lar jeg henne sove en liten stund, for ellers blir ettermiddag alt for trassig for oss alle. Ikke noe problem å legge henne om kvelden for det. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5663809-noen-gode-r%C3%A5d-ang-min-lille-morgenfugl/#findComment-5665980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
doble Skrevet 18. juli 2006 #4 Del Skrevet 18. juli 2006 Hei:) Datteren min (2år og 5mnd) har alltid vært en morgen fugl. Virker ikke som om hun sover noe lengre, om vi legger henne sent. Snittet hennes er vel kl seks om morgenen. Men i vinter våknet hun opp både 4 og 5 om natten. Det var veldig frustrerende. Skjønner deg godt:) Hun har alltid lagt seg kl 20.00, og vi har alltid hatt faste leggerutiner. Sover gjerne to timer på dagen. Går full tid i barnehagen da. Men nå (den siste uken) har hun sovet til 8.00 og (9.00-en dag!), selvom hun har lagt seg til noenlunde samme tid (sovner litt senere når det er så lyst da). Tror hun roer seg mye når jeg jobber mindre, og hun har fri i barnehagen. Blir litt roligere morgener, selvom vi hadde ganske god tid til barnehagen når hun var oppe seks og barnehagen begynte åtte da. Vet ikke om det er så mye man kan gjøre egentlig. Men du er ikke den eneste med det "problemet".. selvom det kan virke som om alle man kjenner har barn som sover til ti og elve! Vi kan sove når vi blir gamle sier jeg. Får med oss mange nydelige soloppganger da! hi hi:) Og får mye ut av dagen! Sover hun ikke i vognen heller? I det siste har jeg bare ventet til hun er helt utslitt (ca 12/ 13 tiden) og gått en tur med henne i vogna, sovner som regel da. Men når hun har sovet til åtte så trenger hun ikke sove noe særlig på dagen. Kanskje en liten dupp på sykkelsetet, el sitte litt i armkorken å se på film. Hjelper mye det. Da datteren vår sto opp i fem tiden, i vinter, prøvde vi først å si til henne at det var natta, og at hun måtte legge seg igjen. Vi kikket ut av vinduene og så at det var helt mørkt over alt, og forklarte henne at ingen var våkne og at vi ikke lagde noe mat til henne før etter kl seks. hun kunne heller få komme å legge seg inne hos oss i senga og kose og slappe av til kl var seks. Da var det morgenen, ikke før! Ikke alltid det funket da. men stort sett la hun seg ned og sov litt til. En annen ting vi prøvde var å kjøpe en vekkerklokke og sette den på kl seks. Forklarte henne at hun måtte ligge i senga til den ringte. Da fikk hun klistremerker. Hvis hun greide det tre dager på rad, fant vi på noe ekstra gøy sammen. Da var hun endel yngre, og brydde seg lite om hun fikk klistremerker el ikke. Men det var stas når hun gikk de da:) mulig det funker for datteren dere da... Du får trøste deg med at hun sover bedre etterhvert som hun blir eldre. Men datteren min ble mer fornøyd da jeg jobbet litt mindre ihvertfall (jobbet mye hjemme). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5663809-noen-gode-r%C3%A5d-ang-min-lille-morgenfugl/#findComment-5670348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå