Gå til innhold

Hva spiser deres barn på rundt 2 år på dagen?

Anbefalte innlegg

Sønnen min får brød til frukost, men han spiser kanskje en tygge, så spiser han yogurt til lunsj, litt middag og så brød til kvelds. Og da spiser han veldig lite. Han får litt pupp på kvelden også. Men jeg føler at han får alt for lite mat! Romler i magen hans om natta...

Vurderer å gi han grøt om kvelden, men vet ikke hvilken. Har brukt den 8mnd grøten til han lenge, for den likte han så godt, men vi kan vel ikke gi det til han nå? Eller?? Noen som har noen gode forslag?

Fortsetter under...

Havregrøt metter godt. Ellers er jo frukt populært hos de minste. Min gutt spiser mye brødmat, men blir jo lei til tider. Da lager jeg pannekaker eller lapper. Troro det er vanlig med romling om natten - min sønn er også slik - spesielt om han drikker mye.

Hva med å koke havregrøt selv? Det er utrolig kjapt gjort, maks 5 minutter, og det metter godt i magen. Lager det ikke så ofte selv, men når jeg lager gjør jeg det slik til mine to gutter.

Bruk:

2,5 dl vann

2 dl melk

1/5 dl matfløte (kan bruke melk også)

1/2 ts vanlijesukker

1-2 ts kanel

1 håndfull rosiner

Ca 2 dl havregryn, lettkokte

Kok opp alt og la det koke i 1-2 minutter. Denne er kjempegod! Ellers så kan du så klart gi 8 mnds grøten, men magen hans tåler noe tyngre nå.

Ellers så spiser min gutt på 22 mnd dette i løpet av en gjennomsnittsdag:

Frokost: 1/2 -1 skive

Lunch: 1 beger youghurt m/havregryn (den er skarpt, kunne sikkert spist det dobbelte)

Mellommåltid: 1 frukt, evt en halv skive eller littknekkebrød

Middag: Varierer veldig, men f.eks ca en halv potet, 1 kjøttkake og masse kokt gulrot.

Kvelds: Er ikke alltid han spiser, lager ofte til grukt til barne-tv, han spør selv om skive om han er sulten.

Hender han får litt mat melom frokost og lunch også dersom han spiste frokost tidelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...