Gå til innhold

Snufs, tror jeg mister igjen for andre gang. Noen med erfaring?

Graciegirl

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Etter MA i april fant vi nylig ut at vi er gravide igjen. Fikk positiv test mens vi var i USA på ferie. Gleden ble kortvarig, da jeg begynte å blø dagen før vi skulle reise hjem til Norge.

Dro på sykehuset i USA og fikk fantastisk oppfølging. De tok ulike prøver + utvendig og innvendig ultralyd.

Etter innvendig ultralyd forklarte legen at jeg hadde lave hcg verdier + de fant ikke foster på skjermen.

I og med at jeg kun er 5-6 uker på vei ba han meg oppsøke lege igjen i Norge.

I dag har jeg ringt fastlegen, men ingen tar telefonen (!).

Ringte også sykehuset, men de ville at jeg tidligst kommer inn på fredag. Helst ville de at jeg skulle ta få tak i fastlegen.

Det er sikkert bare tilfeldig, men jeg har så dårlig erfaring med dette sykehuset fra før. Da jeg hadde MA tidligere i vår fikk jeg beskjed om at alt var i orden. I tillegg var legen utrolig arrogant og lite forståelsesfull. Noen dager senere var jeg på et annet sykehus (også denne gangen på ferie i utlandet) i utlandet og fikk konstatert MA over en uke i forveien. Det ble tatt 3 undersøkelser over 3 dager, med samme resultat. Det ble utført utskrapning og jeg fikk god oppfølging/støtte.

Nå har jeg grått og grått, jeg føler på meg at det kommer til å ende galt. Hadde symptomer i 1 uke, men nå er de borte. Har bare magesmerter og lettere blødninger.

I morgen skal jeg prøve å gå på jobb, men jeg vet ikke om jeg klarer å konsentrere meg. Tankene dreier seg bare om fosteret. Er det der, går dette bra, kommer jeg til å spontanabortere? Akkurat nå er det vanskelig.

Heldigvis har jeg en fantastisk mann, som støtter så godt han kan. Det er jo lite noen av oss kan gjøre, annet enn å vente.

En ting er sikkert, neste gang jeg forhåpentligvis blir gravid kommer jeg til å holde meg i Norge under hele svangerskapet.

Tusen takk til dere som leser denne meldingen. Det er godt å ha BIM, både i gode og tøffe stunder.

Fortsetter under...

Vet akkurat hva du går gjennom nå....er i akkurat samme situasjon....Mine symptomer er også som blåst bort...... Blødninger og magesmerter........:o(

Så trist at du ikke blir hørt, at du får så dårlig behandling i helsevesenet. Ja du er nok ikke den eneste......

Føler med deg.....håper alt går bra og at du får den oppfølgingen du har krav på!

Jeg er sykemeldt, kan du ikke ta noen sykedager, da? Jeg hadde aldri orket å gå på jobb med en truende abort/ikke visst hva som skjer........

PS.Livet er urettferdig!!

Lykke til, tenker på deg!!!

God klem fra

Kjære deg...Fredag? Du må komme deg til en lege før det. Dra til sykehuset og forlang en undersøkelse!

Jeg skjønner ikke hva som skjer i helsevesenet, de må ha forståelse for at dette er ferie tider og at fastlegen muligens er reist bort?

Hva med å ringe, eller ennå bedre dra på legevakten?

Du må få en ul så fort som mulig, i dag!!

Jeg ønsker deg masse lykke til, og håper virkelig at du får en undersøkelse i dag.

Stor klem til deg

Det er så trist og provoserende å høre så mange vonde historier fra helsevesenet! Dette fastlege sprøytet! Jeg også sleit med å få tak i min og komme meg videre til undersøkelser. *sukk* Jeg valgte først legevakt, deretter privat gyn før jeg fikk tak i fastlege og fikk sykehusinnleggelse. Var sykmeldt i til sammen to uker.

Håper du får bedre oppfølging når du først kommer inn i systemet. Jeg syns du burde dra til legevakt og få sykmelding og ultralyd så fort som mulig. Du kan ikke jobbe nå?! Du går jo gjennom en krise!

Kjære Lenn, Elinelinea og Marianne.

TUSEN TAKK for støttende innlegg, det varmer utrolig. Det er veldig trist å høre at dere har vært igjennom det samme. Lenn, jeg beklager at du opplever dette nå. Hvordan går det med deg? Jeg tenker på dere alle tre og håper det går bra dersom dere prøver igjen.

Nå har jeg fått time hos fastlegen i morgen. Tok turen ned dit og det viste seg at de ikke svarer på telefonen på grunn av stor pågang...

Har valgt å bli hjemme fra jobb både i dag og i morgen. Det er helt umulig å konsentrere seg om noen ting. Jeg er bare lei meg og lei.

Fastlegen min er veldig OK, så jeg føler det er best å snakke med han. Klarer ikke tanken på å sitte på legevakten i dag, med mindre jeg blir værre.

Dersom dette går galt, noe jeg er redd det gjør, skal jeg be fastlegen om henvisning til gynekolog. Jeg har så mange spørsmål og føler behov for å snakke med en ekspert nå.

Akkurat nå har jeg lite høye tanker om det lokale helsevesenet. Etter å ha havnet på to ulike sykehus i utlandet, i Estland og USA, er min (begrensende) erfaring at mannen min og jeg ble mye bedre ivaretatt og hørt på sykehusene i disse to landene. Trist, men sant. Samtidig innser jeg selvfølgelig at det er gode og dårlige sykehus/helsepersonell både hjemme og i utlandet.

Tusen, tusen takk igjen for varme og støttende ord. Det betyr mye for meg. Lykke til - alle tre,

klem fra

Annonse

Ja, du må være hjemme og slappe av nå. Er det noen der med deg? det er ikke bra å være alene i den situasjonen du er i nå, dt trenger noen å snakke med. Jeg vet hvor fælt det er å vente og ikke helt vite hva som skjer. Jeg var på ul i mai, i uke 11 og legen så ikke noe liv, Måtte vente til neste dag for å få undersøkelse på sykehuset, legen var ikke sikker på det han så. Det var vel det lengste døgnet i mitt liv, hadde et ørlite håp om at legen så feil men det gjorde han ikke.

Du må fortelle oss hvordan det går med deg i morgen.

Jeg skal tenke på deg og håper at alt er i orden med deg,

klem

Hei Elinelinea og tusen takk for flere gode ord.

Mannen min har kommet hjem fra jobb, så nå er vi sammen. Vi føler oss ganske hjelpeløse begge to, tiden snegler seg av sted.

Har vært veldig veldig kvalm (ikke gravidkvalm, men uvel kvalm) i hele ettermiddag. Det kommer og går, i tillegg til magesmerter.

Dersom det ikke bedrer seg snart kommer jeg til å kontakte legevakten for å høre om jeg bør dra inn.

Personen jeg snakket med på sykehuset i går sa jeg kunne dra til sykehuset via legevakten dersom det var kraftige blødninger. Det har jeg jo ikke.

Uff, dette er veldig frustrerende. Venter og venter på at kroppen og/eller legene får gitt meg en avklaring.

Takk, igjen, for at du tenker på meg.

Hei igjen og tusen takk for støttende ord til dere alle.

Har nå vært hos legen og jeg skal tilbake til han i morgen. Da får jeg testet HCG + han skal ta kontakt med sykehuset.

Legen ønsker å gi meg sykemelding et par uker, gradert eller helt - når det blir avklart hva som har skjedd. Det trengs nok.

Takk igjen og lykke til alle sammen.

Mvh

Håper du kommer deg til sykehuset snart...Kan du ikke overdrive litt og si at du har kraftige blødninger?

Det syntes jeg du kan gjøre uten dårlig samvittighet.

ja, ta sykemeldingen plei deg selv i stunden fremover, det trenger du...Men bare du ikke er alene hjemme, for det er ikke noe godt. man får liksom alt for mye tid til å tenke.

Jeg må si jeg syntes det er utrolig merkelig at legen din tar kontakt med sykehuset først i morgen, og jeg skjønner ikke helt hva han får gjort med hcg prøvene av deg. Skal han sjekke om verdiene synker eller stiger? Da må han jo ta nye om tidligst et par dager igjen og da blir det ennå lenger tid for deg å vente..Kjenner jeg blir helt frustrert på dine vegne!!

Uansett, håper du har det så bra man kan ha det i en slik situasjon og at får den hjelpen du trernger snart.

Klem

• 3 uker senere...

Hei igjen, alle sammen.

Jeg ville bare ta en tur innom BIM for å ønsker dere alle LYKKE TIL og for å dele våre fantastisk gode nyheter.

I går var vi på sykehuset, etter 3 lange uker, og der så vi et lite knøtt med bankende hjerte. Totalt uventet og helt fantastisk. Nå begynner det å gå opp for oss at det går bra så langt.

Er "bare" i uke 8, så jeg holder nok pusten til uke 12.

TUSEN, TUSEN takk til alle som tenkte på oss. God helg og LYKKE TIL alle sammen. Dere er en fantastisk gjeng som deler både sorger og gleder.

Stor klem fra

Hei!

Så utrolig bra at det gikk så herli på ul., og så utroli fælt at du måtte gnome sånn med det helsevesenet vårt.

Lykke-Lykke-LYKKE til med resten, håper vi sees i 2. trimester snart...

Er her fordi jeg er veldig bekymra for SA selv nå, og da er det så deilig å dele andres gledeshistorier!

klem

Annonse

Hei Graciegirl!

Først vil jeg bare si at jeg føler med deg...har mistet to ganger siden i fjor høst selv.

Litt utenfor det du egentlig skriver om dette, men håper du kan svare allikevel:

Går nå og håper at jeg blir gravid igjen snart, men har planlagt en utenlandsreise til høsten. Vet at den del reiseforsikringer har klausuler når det gjelder graviditet. Har du opplevd noen problemer i forhold til dette? Og er veldig usikker på om jeg har lyst til å reise om jeg blir gravid...er sannsynligvis ikke mer enn 4-7 uker på vei isåfall.

Har selv mistet to ganger. MA i november 2005 og SA januar 2006. Føler veldig med dere som nå går gjennom det jeg har gått gjennom. Men jeg vil komme med noen oppmuntrende ord også.. Jeg er blitt gravid for tredje gang og er i dag 26+1 på vei og har da altså 99 dager igjen til termin. Så langt er alt bra med den lille jenta i magen og har fått kjempe oppfølging gjennom dette svangerskapet. Det har og er til til tider tungt..er fortsatt redd for at noe skal gå galt som de andre gangene. Men uansett så håper jeg og tror at det finnes håp for oss som har opplevd å miste flere ganger :)

Ønsker dere alle lykke til videre. Og håper dere blir fort gravide igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...