Gå til innhold

aa föde morkaka

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det vondt aa föde morkaka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida. Da er jo allerede den største jobben gjort.

Sikkert mange forskjellige erfaringer her, men jeg kan nesten ikke huske at den kom heller jeg da. Var så opptatt av den lille gutten som hadde kommet til verden.

Skrevet

Kan ikke forstå at morkaka skal være noe problem etter at man har trykket ut en unge...?! Den er jo myk, som en svamp, og ikke på langt nær så stor som ungen. Skjeden er jo utvidet så barnets hode skal kunne passerer, og etter at det er ute kan vel neppe en myk morkake være så altfor ille?! Eller? Har jo aldri prøvd, men.....

Skrevet

Hei Ragnhild!

Jeg haddde på forhånd hørt at det var vondt å føde morkaken, og grudde meg til det etter at min sønn var født. Min erfaring er imidlertid at det IKKE var vondt! Jeg gruet meg i det hele tatt til fødselen forrige gang, men hadde en kjempefin opplevelse - og gleder meg faktisk til å føde til høsten igjen!

Skrevet

Jeg syns ikke det var vondt,men jeg syns det var litt ekkelt:)

Skrevet

Takk for svar alle saman, det var daa kjekt aa höyra at eg ikkje treng aa grua meeg noko særleg til aa föda morkaka :) Kjærasten min takkar deko ogsaa :o)

Skrevet

nei, kjente det ikke. men husker jeg fikk litt panikk da jordmoren sa at jeg skulle "føde" morkaka....hadde helt glemt det.

kan huske jeg syntes det var ubehagelig å kjenne navelstrengen mellom beina mine.

Å jeg ble sikkerlig overasket over hvor stor morkaka var.

men det var bare ekkelt å se den.

Skrevet

jeg kjente det ikke en gang, var så gåen etter ansiktsfødsel og sugekopp... det jeg likte spesielt var at jordmor ikke gjorde noen stor sak ut av morkaka, etter ungen var ute sa hun "press en gang til er du snill, og så en til" og så sa hun "der var morkaka ute, nå kan du slappe av". That's it :)

Skrevet

Jeg kjente det knapt....

Det som er pyton er å takle enda en rie, særlig hvis man er veldig sliten..

Jeg har glemt hele morkaken, jeg, helt til jordmor minnet meg på det.. Husker jeg kommenterte da jeg fikk minsten: "Den forbannade morkaken!" - følte den ødela litt idyllen, liksom...

Men vondt er det ikke, nei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...