Gå til innhold

Jeg blir så lei meg jeg...

Anbefalte innlegg

Jeg har et søskenbarn, ei jente på 20 år som på mange måter er lik meg, men når det gjelder vekta så er hun halvparten av meg. Hun har en tendens til alltid å måtte si dette til meg, at jeg har lagt på meg, at jeg burde gå ned, at hun har noen gode tips, at andre sier de ser på meg at jeg har lagt på meg osv. Denne regla er lenger, men dere skjønner pointet mitt. Hun har vært helt oppi over 80 kg selv, men hun valgte da å slutte helt og spise og overtrene veldig. Nå veier hun litt over 50 kg og har vært sykmeldt for spisevegring og har egentlig valgt den usunne måten å gå ned på. Jeg har fordelt utover mangen år gått opp fra 80 kg, til 115 kg. Grunnen er vel mest latskap og masse usunn man og godteri med samboer, flytta for meg sjøl osv. I stad ringte hun med og sa at hennes eks hadde sett meg, noe jeg vet fordi jeg snakka med han. Hun spurte meg om jeg hadde lagt på meg veldig i det siste, noe jeg ikke har, fordi eksen hennes, som ikke har sett meg ordentlig på nesten 2 år, kommenterte til henne at han syns jeg hadde lagt på meg. Hvorfor skal de egentlig bry seg? JA, jeg har spist usunn mat og lata meg, men det er mitt liv og jeg er dritlei av å høre at jeg har lagt på meg, få sunne oppskrifter og den duren. Noen som kjenner seg igjen?

Dette sårer mer enn folk tror........... Dette ble sytete, men det er liksom bare her inne jeg kan si noe for her er mange i samme båt sjøl....

Klemmer ifra...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5662939-jeg-blir-s%C3%A5-lei-meg-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mye dummskap i verden, tro du meg. Har vært med på mye rart og mange gode råd- diskusjoner med de veldig tykke som har ihvertfall 3 kilo for mye... Jeg velger ikke å være tykk, kunne jeg trylle meg tynn ville jeg vært tynn i går. Og hva gjør at noen mener de har rett til ¨å blande seg? Fortell kusina de at hun må passe sine egne saker og være lykkelig med seg selv, så skal du være lykkelig i ditt liv. det må jo være masse hun misunner deg, som kan tillate seg å snakke sånn til deg, i håp om å føle seg bedre selv.

Så sant så sant... hun er den personen som tror hun er mye bedre enn alle, tror alle prøver seg på henne, hun tror alle syns hun er den beste og den peneste.... sånn var det ikke før hun gikk ned så mye. Vi er bare to barnebarn på far siden og besteforeldra våre har alltid snakket pent om meg, men ikke om hu. Jeg tror dette ergrer henne, så hun vil få meg så langt ned i jorda som overhodet mulig.... Mulig det er jeg som er nærtagende, men jeg syns ikke dette er riktig oppførsel av henne... eller av noen igrunn.

Takk for svar og ha en hyggelig kveld videre;)

Hei:)

Vet du jeg tror nesten hun er missunnelig på deg jeg.. En jente med spisevegring har det jo ikke bra! Det er selvfølgelig litt dumt men... Bær kroppen din med stolthet å prøv å fokusere på at hun er syk. Fortell henne at det sårer deg! Det er ikke sikkert det er sant at de andre hun prater med kommenterer vekten din. Hun er jo selv sykelig opptatt av vekt fordi hun har spise vegring, dessverre går det utover deg. Nei denne situasjonen er ikke moro. Lykke til med å bli gravid:) Sender babystøv :D Ha en strålende dag :D

Jeg hadde ikke orka å ta telefonen jeg tror jeg...

Sånne folk...

huff...

Veit liksom ikke helt hva jeg skal si. Det er fryktelig sårende, og det er vel kanskje et forsøk på å bygge opp seg selv at kusina di gjør som hun gjør. De fleste av oss veit vel hvordan man skal spise sunnt...

Synes ikke du syter jeg.

Ønsker deg alt godt, og kaster litt babystøv på deg... (ble mamma 10. juni)

ANITRA76: Hei og takk for svar ;) Jeg har en del teorier om akkurat henne egentlig fordi hun er så spesiell, og hun snakker med meg mye om sine egene problemer. Hun har ikke hatt det lett i oppveksten, da hennes foreldre ikke ha stilt nok opp for henne. Vært borti litt hasjbruk, men ikke mye. Dette er ingen unnskylding for hennes del, sånn hun er mot meg. Jeg hjelper henne hver eneste gang hun ringer og jeg tar tlf, men allikevel så må den vekten min påpekes.

Men men, sånn har det blitt og jeg tør ikke si noe heller fordi jeg syns atpåtil litt synd på henne, desverre. Skal prøve å ta meg sammen og si ifra til henne!

BLOMA: Takk for svar ;) Ja, de fleste vet faktisk hva som er sunt og ikke, men jeg som mange andre vet ikke hvordan spise sunt hvis du skjønner. Man skal ha så og så mye, ikke for mye av ditt og ikke for lite av datt. Jeg skjønner rett og slett ikke... hehe :) Jeg håper jeg faktisk en dag kan stramme meg opp og si til henne akkurat det jeg mener. Da får jeg nok letta hjertet mye....

Ha en fin kveld/natt videre begge to ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...